פיגוע דקירה ברכבת הקלה
פיגוע דקירה ברכבת הקלהצילום: דוברות מד"א
יממת הטרור האחרונה שהתאפיינה במסע דקירות ופיגועי ירי מצטיירת בשירות הביטחון הכללי ככזו שכל מבצעיה הינם צעירים בשנות העשרים לחייהם ללא כל עבר ביטחוני, אשר נכנסו לשטח ישראל כאשר הם עוברים בלא הפרעה את גדר ההפרדה או כל מכשול אחר. 

כך הוא המחבל אשר ביצע את פיגוע הדקירה הערב בעפולה, טארק עבד אלפתאח יחיא, בן 20, רווק, תושב ערקה/ג׳נין, ללא עבר ביטחוני. כך הוא המחבל אשר נורה וחוסל בידי קצין חיל האוויר בתל אביב בשעות הצהריים, תאאר אבו גזאלה, בן 19, המתגורר בכפר עקב, בעל ת"ז כחולה, ללא עבר ביטחוני.

גם המחבל אשר ביצע את פיגוע הדקירה הבוקר בירושלים סמוך למטה הארצי בו נפצע קשה יהודי, הוא תושב מחנה הפליטים שועפאט, ללא עבר ביטחוני או מעצרים קודמים. לדברי אנשי שירות הביטחון הכללי מאפיין זה זהה גם למחבל אשר ביצע אמש את פיגוע הדקירה בפתח תקווה.

פיגוע סמוך למטה הארצי בי-ם

חשוב לציין, כי כל המחבלים הצליחו לעבור את גדר ההפרדה בצורה חופשית ונכנסו לתוך השטח בלא הפרעה עד לביצוע הפיגוע, הן בירושלים, הן בפתח תקווה, הן בעפולה והן בתל אביב.

מדינת ישראל וגופי הביטחון השונים צריכים לבדוק היטב איך וכיצד מצליחים שוב ושוב מחבלים בלא היתרי שהייה בישראל להגיע למרכזי הישובים בלא שום הפרעה ולבצע בו פיגוע.

זו גם הסיבה שהערב במסיבת העיתונאים אמר השר יעלון כי אנו לא עומדים בפני מבצע צבאי כיון שהנתונים היום בשטחי יו"ש שונים מאד מאשר היו בעבר.