שלי יחימוביץ'
שלי יחימוביץ'צילום: פלאש 90

חברת הכנסת שלי יחימוביץ' (המחנה הציוני) קוראת ליו"ר ועדת הכנסת, ח"כ דוד ביטן, לכנס את ועדת הכנסת בשבועות הקרובים, ולפעול לביטול ההעלאה המתוכננת של שכר חברי הכנסת המתוכננת לחודש ינואר. 

המכתב המלא ליו"ר ועדת הכנסת דוד ביטן:

"בחודש ינואר הקרוב צפוי שכרם של חברי הכנסת, המוצמד לשכר הממוצע במשק, לעלות באופן ניכר ומשמעותי. זאת, באופן אבסורדי, כיוון שההעלאה החשובה והמוצדקת בשכר המינימום הביאה לעלייה בשכר הממוצע, ויוצא איפוא שאנחנו נהנה, שלא בצדק, מהעלאת שכר המינימום.

אני פונה אליך בבקשה כי תכנס את ועדת הכנסת בשבועות הקרובים, ותפעל לביטול ההעלאה המתוכננת.

רק השבוע פורסמו נתוני הביטוח הלאומי בעניין השכר החציוני במשק. מחצית השכירים בישראל משתכרים פחות מ-6,250 ש"ח בחודש, ולמחצית העצמאים הכנסה ברוטו נמוכה מ-4,750 ש"ח. השכר ככלל עומד במקום ונשחק זה עשור שלם.

המצב שבו אנחנו, חברי הכנסת, נהנה מתוספת גדולה לשכרנו השנתי – שעה שהן השכירים והן העצמאים במשק אינם זוכים להעלאה דומה – מקומם, לא צודק, ומבייש אותנו.

לפני כשנה פניתי כבר בנושא זה ליו"ר הועדה הציבורית לבחינת שכרם של חברי הכנסת, פרופ' חיים לוי, ומאז השתלשלות העניינים היא תמוהה ביותר:

פרופ' לוי קיבל את הצעתי ואכן המליץ לועדת הכנסת לבטל את הצמדת שכר הח"כים למדד, ולהצמידו במקום זאת לשכר הממוצע.

חרף ההמלצה, ביולי האחרון החליטה ועדת הכנסת לדחות הצעה זו, כל עוד ועדת הכספים לא מקבלת החלטה דומה בנוגע לשכרם של השופטים ושל נשיא המדינה.

ועדת הכספים, מצידה, סירבה בעבר לשנות את הצמדת שכרם של השופטים ושל הנשיא – כל עוד ועדת הכנסת לא תעשה זאת לגבי שכר הח"כים.

התנהלות זו, שנשמעת כאילו נלקחה מטור סאטירי של אפרים קישון, מבזה את הכנסת.

אני פונה אליך בבקשה לקטוע את המעגל המביך הזה, לכנס בהקדם את הועדה בראשותך, ולמנוע את העלייה הצפויה בשכר – ללא כל קשר להחלטותיה של ועדת הכספים לגבי נושאי משרה אחרים."