מתקיפים ומתדלקים. עזה
מתקיפים ומתדלקים. עזהפלאש 90

זה היה רק ענין של זמן עד אשר הארגונים הסלפים בעזה, המהווים איום של ממש על ארגון החמאס, ירימו ראש ויסיתו את ההמונים לצאת להפגנות אהדה והזדהות עם התושבים הפלסטינים ביהודה ושומרון.

הפגנה גדולה והפרות סדר על גדר המערכת היו חלק מהתרחישים אליהם נערכו פיקוד הדרום ואוגדת עזה, וברור היה שזו רק שאלה של עיתוי וזמן.

יום שישי, אחרי התפילות בהר הבית ושלהוב ההמונים במסגדים בעזה, היוו את נקודת הפתיחה. שאלפי תושבי עזה קרבו לגדר ועברו את נקודת העצירה שקבע צה"ל. בתגובה פתח צה"ל באש ממנה נהרגו לדברי הערבים בעזה תשעה תושבים.

בצבא דיברו השבוע ארוכות על הקשר בין עזה לבין יהודה ושומרון ואמרו בצורה ברורה, "מה שקורה ביהודה ושומרון מעניין פחות את תושבי עזה עד שזה מגיע להר הבית. כאן הם יהיו תמימי דעים עם אחיהם ויביאו את הזעם לעימותים עם הצבא".

הסלפים בעזה שיש המעריכים אותם בכעשרים אחוזים מהתושבים, מקושרים היטב לדאעש סיני ומקבלים מהם הנחיות. מנגד, לחמאס אין כל רצון ואינטרס לחמם את הגבול והם נאבקים על כל ירי רקטות לשטח ישראל. אבל גם החמאס לא מסוגל ולא יתעמת עם תושבי עזה שיוצאים להפגין קרוב לגדר. זו בדיוק הנקודה שבצה"ל בוחנים כעת. עד כמה החמאס העזתי השרוי בצרות של עצמו יכנס לתמונה.

צה"ל תגבר את כוחותיו גם בגבול הדרומי, אצל מערכי וצוותי הלוחמים של כיפת ברזל באזור חודדו הנהלים והערנות וכולם צופים לראות כיצד תתפתח אם בכלל החזית העזתית. צה"ל התכונן אליה היטב ובשבוע הקרוב יצטרך אלוף פיקוד הדרום החדש לבחון היטב כל פעולה וכל תגובה.