נתניהו
נתניהוצילום: אלכס קולומויסקי

ראש הממשלה בנימין נתניהו פתח הבוקר (ראשון) את ישיבת הממשלה השבועית בהתייחסות לגל הטרור שנמשך גם בסוף השבוע והבוקר.

"אנחנו בתוך גל טרור שמקורו בהסתה שקרית ושיטתית בנושא הר הבית, הסתה שבאה מצד החמאס, הרשות הפלסטינית והתנועה האסלאמית בישראל. בסוף השבוע הוריתי לגייס 16 פלוגות מילואים של משמר הגבול על מנת להשיב את הביטחון והסדר", דיווח ראש הממשלה. "עדיף לגייס מראש כוח מאסיבי, לטפל בהתפתחויות אפשריות, מאשר לגייסו לאחר מעשה, ואנחנו נגייס עוד כוחות ככל שיידרש".

נתניהו הוסיף והזכיר דברים שאמרה ח"כ חנין זועבי לביטאון הרשמי של החמאס. "הנה הדברים שהיא אמרה: 'על מאות אלפי מתפללים לעלות לאל-אקצא כדי לעמוד מול מזימה ישראלית להתרת דמם של תושבי מזרח ירושלים. כיום יש פעילות של יחידים בלבד ונחוצה תמיכה עממית. אם יימשכו פיגועי היחידים ללא תמיכה עממית הם ידעכו תוך כמה ימים, ולכן יציאת אלפים מבני העם תהפוך את האירועים הללו לאינתיפאדה אמיתית', סוף ציטוט".

לדברי נתניהו, "זוהי הסתה שקרית ופרועה וקריאה ברורה לאלימות. אינני מוכן לעבור לסדר היום מול דברים חמורים אלה. פניתי הבוקר ליועץ המשפטי לממשלה לפתוח מיד בחקירה פלילית נגד חברת הכנסת זועבי".

נתניהו הוסיף, "על פי הנחייתי, תאשר הממשלה היום חקיקת עונשי מינימום של שנות מאסר בכלא למיידי האבנים ובקבוקי תבערה והטלת קנסות לקטינים ולהוריהם".

"אני מבקש לשלוח ברכת החלמה מהירה לאזרחים, לשוטרים ולחיילים שנפצעו בימים האחרונים. כמו כן, אני מבקש לשבח את כוחות הביטחון, המשטרה, משמר הגבול, צה"ל והשב"כ על פעולתם המסורה והבלתי נלאית למען ביטחון ישראל, ואני מבקש לשבח במיוחד את אזרחי ישראל שמגלים ערנות, נחישות ויכולת עמידה מרשימה", חתם נתניהו את דבריו.