צמוד לגן הילדים ללא אבטחה
צמוד לגן הילדים ללא אבטחהצילום: שי כהן

הורים לילדי גן חובה בנתיבות החליטו להשבית את פעילות הגן בשל בעיות אבטחה שהתעוררו במקום עם תחילת עבודות תשתית ופיתוח המבוצעות בידי ערבים בצמידות לגן הילדים וללא הצבת מאבטח.

ביומן ערוץ 7 שוחחנו עם שי כהן, נציג ועד ההורים של הגן, גן מערב בנתיבות, המספר על תחושת סכנה מוחשית לילדי הגן ועל תגובות מתחמקות של הגורמים האחראים לאבטחה במקום.

"גני מערב נמצאים באזור החדש של נתיבות, בסמיכות לבניינים החדשים שנבנים ולעבודות פיתוח שנעשות באזור", מסביר כהן ומציין כי במסגרת עבודות אלה נמצאים "פועלים ערבים רבים שעובדים במקום ללא מאבטח".

כהן מדגיש כי מדובר בעשרות פועלים ערבים שעבודותיהם מתבצעות במרחק של מטר או שניים מגדר הגן ובימים האחרונים הם אף קיצפו את השבילים המובילים אל שער הגן עצמו, וגם כאן ללא פיקוח.

לקראת יום שישי האחרון החליטו ההורים להשבית את הגן ולא שלחו אליו את ילדיהם. כך היה גם בבוקר יום ראשון ולדברי כהן אין כאן מקום למו"מ אלא אך ורק למענה אחד ויחיד בדמות אבטחה שתוצב בסמיכות לגן וכל עוד הדבר לא יקרה אין כוונה להשיב את הגן לפעילות סדירה.

יצוין כי חששם של ההורים אינו נובע מחיכוך כלשהו שאירע בין הפועלים לילדים או הוריהם, אלא כניסיון למנוע סכנה עתידית. "העירייה מבינה את המצב ומכירה בקיומה של הבעיה, אבל מגלגלים את הבעיה מאחד לשני. אומרים לנו שאין תקציב בעירייה. דרשנו שלפחות בימים האלה, ימים שבהם פיגוע רודף פיגוע, יוצב מאבטח", אומר כהן ומעיר כי קיימת גם יחידת פיקוח עירונית שמסיירת במהלך כל היום בעיר "ואפשר לשנע מאבטח אחד לגנים".

בגן המדובר מתחנכים כשבעים ילדים בגילאי גן חובה, "בכל ערב אנחנו עושים הערכת מצב לגבי המשך המאבק. אנחנו לא הולכים לשלוח ילדים לגנים כל עוד זה המצב  הקיים. כל הורה שביטחון ילדיו חשוב לו ינהג כך", אומר כהן הסבור כי על המערכת העירונית להטיל אחריות אבטחה על הקבלנים שגם הם יכולים להיות חלק מהפתרון הנדרש.