השר יעלון עם מנהיג העדה הדרוזית, השייח' מואפק טריף
השר יעלון עם מנהיג העדה הדרוזית, השייח' מואפק טריףצילום: אריאל חרמוני, משרד הביטחון

שר הביטחון, משה יעלון התייחס הערב לגל הטרור והבהיר כי מערכת הביטחון לא תסבול את שיבוש החיים במדינת ישראל.

"בשבועות האחרונים חווה ישראל גל טרור כלפי אזרחיה, המוכיח לנו פעם נוספת, לדאבון הלב, כי סביבנו ישנם גורמים אשר עדין מסרבים להכיר בזכות קיומה של המדינה", אמר יעלון.

לדבריו, "אין לנו כל כוונה להתפשר על ביטחונם של אזרחי ישראל, ואנו נפעל אל מול הטרור הזה ביד ברזל. אין פניה של מדינת ישראל להסלמה או לשינוי הסטאטוס קוו בהר הבית, אמרנו זאת ואנו מתכוונים לכך".

יעלון נאם באירוע הצדעה לחיילי גדוד "חרב" ולחיילים הדרוזים המשרתים בצה"ל והצהיר כי "המאבק בטרור, הן המאורגן והן זה המבוסס על בודדים מוסתים, דורש מאיתנו נחישות, תושיה ואורך רוח, וגם אחריות ושיקול דעת, וכך אנו פועלים".

הוא ציין כי "במאבק הזה למען זכותנו להמשך חיים תקינים, נושאים באתגר גם בני העדה הדרוזית, אשר אף בשעות אלו פועלים לצד חבריהם ביחידות צה"ל השונות, במשטרת ישראל ומשמר הגבול ובזרועות הביטחון האחרות העוסקות בהגנה על ביטחונה של  המדינה".

"הם עושים לילות כימים כדי להסיר את האיום מעל ראשיהם של אזרחי ישראל, ומבצעים את משימותיהם באומץ לב, מתוך תחושת מחויבות גדולה, בנחישות ובמקצועיות. אנו מוקירים להם תודה והערכה על כך", דברי שר הביטחון, שהוסיף: "אנו, ביחד, נוכל לטרור הזה, כי אין לנו ארץ אחרת".

יעלון אמר עוד כי "השתלבותם של בני העדה הדרוזית בצה״ל היא עבורנו אות ומופת, המחייבת אותנו להוסיף ולפעול לשילובם המלא של מיעוטים בחברה הישראלית, ללא הבדל דת, גזע, מין או נטייה מינית, לצד מלחמת חורמה בגזענות ובהדרת האחר רק משום שהוא אחר".