נשיא המדינה, ראובן (רובי) ריבלין, השתתף הערב (ראשון) בטקס חנוכת היכל התרבות במעלה אדומים. הטקס התקיים במעמד שרת התרבות והספורט מירי רגב, ראש עיריית מעלה אדומים בני כשריאל ויו"ר מפעל הפיס האלוף במיל' עוזי דיין.

בראשית דבריו התייחס ריבלין לפיגוע התופת שהתרחש הבוקר סמוך למעלה אדומים, "הגעתי הנה עם נאום מוכן, נאום שמכוון לאירוע המשמח שאנו מציינים היום. אך אינני יכול שלא להתייחס לניסיון הפיגוע, למכונית התופת שהתפוצצה היום, ממש בסמוך למעלה אדומים.

"מדינת ישראל נמצאת במצב שבו העורף הפך חזית", אמר ריבלין והבהיר "לא ניתן לטרור להכתיב לנו את חיינו. לא ננוח ולא נשקוט עד שנשיב את השקט לרחובות ירושלים, לרחובות ישראל ולאזרחיה כולם. מדינת ישראל תמשיך לפעול, בגלוי ובחשאי, לרדוף את הטרור והטרוריסטים, ולהכות באויב בכל מקום שאליו הוא יברח".

לדבריו פריחת התרבות בישראל ובראשה חנוכת היכל התרבות במעלה אדומים, היא התשובה הניצחת לטרור באשר הוא. "אנחנו ננצח, בגלל האמונה שלנו, האמונה בבניין ובעשייה. אני רוצה לחזק את ידכם התושבים, הנחישות שלכם מחזקת את כולנו", אמר הנשיא.

בהמשך דבריו הדגיש ריבלין את המשמעות הרבה של בניית היכל תרבות חדש, "אינני יכול שלא להתרגש דווקא לנוכח המילים הנורמאליות הללו הבנאליות כמעט, שנרשמו על ההזמנה לערב הזה ויתנוססו על הבניין הזה: 'היכל התרבות של מעלה אדומים'. הנורמאליות הזו, היא בדיוק מה שאויבינו מנסים לפגוע בו ולמנוע מאתנו מאז ומתמיד, ובמיוחד בתקופה זו. ולכן, גם המעשה הנורמאלי נצבע כאן בישראל בצבעים עזים יותר, ומקבל כאן משמעות רבה יותר.".

הנשיא הוסיף כי האמנות היא נחלת כולם, "האמנות שייכת לכולנו. כאן, בתל אביב, בבקעת הירדן, בעוטף עזה, ובגולן, בפריפריה ובמרכז. בכל מקום בו חיים אזרחים ישראלים, הם יזכו לתרבות ישראלית ולאמנות ישראלית. תולדות הציונות והיישוב היהודי מלמדים, כי לצד השקידה על התעצמותו הצבאית של היישוב ועל התפתחותו הפוליטית, הקפידו אבות הציונות על פיתוח חיי התרבות עוד הרבה לפני קום המדינה.

"חנוכת היכל התרבות החדש של מעלה אדומים היא המשך ישיר של אותה ציונות תרבותית, של ההבנה שהתרבות והרוח הם אבני הייסוד של קיומנו הלאומי", דברי ריבלין הערב.