לזכות באליפות זה קשה, לשמור על התואר קשה עוד יותר. כך למדה על בשרה הערב (ראשון) האלופה הפועל ירושלים כשאירחה את מכבי אשדוד באר טוביה, למשחק הראשון שלהן במסגרת עונת 2015/16 בליגת ווינר סל.

חצי אחד בלבד הספיק להם לאדומים בכדי להביס את האשדודים הערב במשחקם הראשון לעונת 2015/16. אך לצד הניצחון, סימני שאלה רבים מרחפים עדיין.

כבר במשחקי ההכנה אפשר היה לחזות את מה שעבר הערב על האדומים מירושלים. כשהיא משיגה ניצחון אחד בודד, גם הוא מסל בשניה האחרונה, ב-5 משחקים, אין ספק כי ירושלים עוד לא התחברה ואף רחוקה מכך. כשלוקחים בחשבון שמרבית סגת השחקנים נשאר מהעונה שעברה, צריכים אוהדי הירושלמים לקוות כי זהו תסמין של פתיחת העונה ותו לא.

הפתיחה הייתה שייכת דווקא לאורחים מאשדוד כשאלה פתחו פער דו ספרתי כבר מהדקות הראשונות של המשחק. הירושלמים עוד ניסו לצמק את ההפרש ולהישאר בתמונת המשחק, אך בכל פעם שהתקרבו, אשדוד שוב הצליחה לפתוח פער.

שתי נקודות התורפה של ירושלים היו הריבאונדים הרבים של האורחים מאשדוד ומשחק התקפה מבולבל, ובכל זאת הצליחו אלה לרדת להפסקת המחצית כשהם בפיגור מזערי של שלוש נקודות בלבד, 48:45.

אל המחצית השניה עלתה ירושלים אחרת, מחוייבת הרבה יותר ובעיקר כזו שנראית כמו אחת שרוצה לשמור על תואר האליפות ההיסטורי בו זכתה בעונה שעברה.

6,500 האוהדים הירושלמים שהגיעו לצפות מקרוב בקבוצתם האהובה במשחקה הראשון לעונת המשחקים החדשה, ראו את השחקנים האדומים עולים ליתרון ראשון במשחק, 2 דקות בתוך הרבע השלישי. משם השחקנים האדומים לא הביטו לאחור ואל הרבע האחרון ומהכריע ירדו ביתרון של שבע נקודות, 61:68.

אל הרבע האחרון עלתה רק קבוצה אחת אל הפרקט, הפועל ירושלים המקומית. אסיסטים ופרגון רבים בין שלל השחקנים בקבוצה, עבודת הגנה יוצאת מן הכלל ולחימה עיקשת הביאו את הירושלמים לפתוח פער גדול מאוד, כש-6 דקות בתוך הרבע האחרון אשדוד קלעה 2 נקודות בלבד.

ירושלים לא הורידה את הרגל מהגז, ובסיום היא מנצחת את משחקה הראשון לעונת 2015/16 באולמה הביתי, 76:91.

כזכור, את העונה הקודמת, עונת האליפות ההיסטורית, פתחה ירושלים עם ריצה של תשעה ניצחונות רצופים בליגת העל הישראלית. האם ישחזרו האדומים את ההישג שלהם? עוד חזון למועד.

הרבו לקלוע לירושלים: סמית' 22 (8 ריב'), הלפרין 18, רולנד 14, אליהו 12, טימור 9, גפני 7 (8 ריב'), פישר 5, מנקו 2. מאיור 2.

לאשדוד: סוואן 17, גארט 17, גלאדנס 14 (17 ריב'), תומאס 12, שולדברנד 10 (8 ריב'), סולומון 4 (7 ריב'), שרון 1, וורקמן 1.