עד ראייה: "המחבל ישב בכיסא הנהג"

הטרור הערבי משתולל: שלושה יהודים נרצחו הבוקר (שלישי) בשני פיגועים שהתרחשו במקביל - בשכונת ארמון הנציב וברחוב מלכי ישראל בירושלים. שלושה נפצעו באורח קשה. 

שני מחבלים עלו לאוטובוס בקו 78 ברחוב עולי הגרדום בירושלים, פתחו באש ודקרו כמה מהנוסעים. שני יהודים נרצחו ו-14 נפצעו. כוח של משמר הגובל הגיע למקום במהירות וירה במחבלים, אחד חוסל והשני נפצע באורח קשה.

פרמדיקים של מד"א ביצעו פעולות החייאה בגבר בן 60 שנפצע אנושות ובסופן נאלצו לקבוע את מותו. גבר כבן 45 שפונה במצב אנוש לבית החולים שערי צדק תוך כדי פעולות החייאה, נפטר מפצעיו ושמו טרם הותר לפרסום.

שתי פצועות נוספות במצב קשה, נשים כבנות 60 ו-40 פונו לבית החולים הדסה עין כרם עם פצעי דקירה בפלג גופן העליון.

שאר הפצועים בהן אישה כבת 60 במצב בינוני עם פצעי ירי בפלג גופה העליון, גבר בשנות ה-30 לחייו במצב בינוני, 3 פצועים באורח קל ו-2 נפגעי חרדה פונו לבית החולים שערי צדק בעיר. 

במקביל, בפיגוע דריסה שאירע ברחוב מלכי ישראל בבירה נרצח ישעיה קרישבסקי הי"ד בן 59. המחבל חוסל על ידי כוחות המשטרה. 

פרמדיקים של מד"א העניקו טיפול רפואי לשמונה פצועים, בהם גבר כבן 40 שנפצע באורח בינוני עד קשה ופונה לבית החולים שערי צדק. גבר כבן 35 שנפצע בינוני פונה אף הוא לשערי צדק. גבר כבן 40 שנפצע קל פונה לבית החולים הדסה עין כרם וחמישה פצועי חרדה פונו גם הם לבתי החולים בעיר: שניים לשערי צדק ושלושה להדסה הר הצופים.

מחקירת ראשונית של הפיגוע בארמון הנציב התברר כי שני המחבלים תכננו לחטוף את האוטובוס עם הנוסעים בתוכו.

ישעיהו קרישבסקי הי"ד
ישעיהו קרישבסקי הי"ד(צילום: שמואל דריי)

המחבל שביצע את הפיגוע במלכי ישראל הוא עלא אבו ג'מאל, עובד של חברת בזק, תושב מזרח ירושלים. הוא ביצע את הפיגוע באמצעות רכב החברה.

בזק פרסמה הודעת גינוי חריפה. "אנו המומים מהמעשה הנפשע, מביעים שאט נפש מהמעשה, כואבים את כאבן העמוק של משפחות ההרוגים ומתפללים להבראתם המהירה של פצועי הפיגוע".

בעקבות שני הפיגועים בירושלים ושני הפיגועים שאירעו הבוקר ברעננה, ראש הממשלה בנימין נתניהו יכנס דיון חירום בקבינט המדיני-ביטחוני.

ניצב בנצי סאו בזירת הפיגוע בבירה

פאראמדיק מד"א אהרון אדלר שהגיע לזירת הפיגוע בארמון הנציב, סיפר כי "עם הגעתנו לזירת האירוע שררה במקום המולה רבה ונשמעו רעשי ירי, מיד נכנסתי לתוך האוטובוס על מנת להתחיל לחלץ ולהעניק טיפול רפואי לנפגעים.

"יחד עם כוחות גדולים של מד"א שהגיעו תוך דקות למקום ביצענו סריקה ראשונית והענקנו טיפול מציל חיים לנפגעים, ביצעתי פעולות החייאה בגבר כבן 45 במצב אנוש עם פצעי ירי בפלג גופו העליון ופיניתי אותו לבית החולים שערי צדק תוך כדי פעולות החייאה שם הרופאים המשיכו להיאבק על חייו". 

נהג האוטובוס מתאר את רגעי הפיגוע

ראש העיר ירושלים ניר ברקת אמר כי אי אפשר לעבור לסדר היום בעקבות הפיגועים וקרא להטיל סגר על השכונות הערביות בירושלים. "תשמעו בקרוב על צעדים דרסטיים שלא היו עד עכשיו, נעשה אותם בתיאום עם שב"כ והמשטרה", סיפר ברקת.

"במקביל לקריאה שלי לממשלת ישראל ולכוחות הביטחון להחריף את הצעדים, אנחנו צריכים לקרוא לתושבים לא לקחת את החוק לידיים ולתת לכוחות הביטחון לעשות את שלהם", הוסיף.

מפקד מחוז ירושלים בזירת הפיגוע

זירת הפיגוע ברחוב עולי הגרדום

עדכון בבית החולים שערי צדק