זירת הפיגוע במלכי ישראל
זירת הפיגוע במלכי ישראלצילום: עמוס בן גרשום - לע"מ

חזי רוט, מתנדב ביחידת האופנועים של איחוד הצלה ובעל עסק ברחוב מלכי ישראל בירושלים, היה הראשון שהגיע לזירת פיגוע הדריסה והדקירה בו נרצח ישעיה קרישבסקי הי"ד.

שמונה בני אדם נפצעו בפיגוע, בהם גבר שנפצעו באורח בינוני עד קשה וגבר שנפצע באורח בינוני. הפיגוע אירע עשר דקות לאחר הפיגוע ירי בארמון הנציב, בו נרצחו שני יהודים.

"באו לחנות שלי ואמרו לי להגיע מהר", משחזר רוט בשיחה עם ערוץ 7, "לקחתי את האופנוע וטסתי למקום. זה היה מראה קשה מאוד, אנשים שכובים על הכביש ועל המדרכה - יהודים בעלי חזות חרדית. תחנת האוטובוס הייתה מרוסקת והיה שם רכב מסחרי קטן מרוסק".

לדבריו לא היה ניתן להציל את קרישבסקי הי"ד. "ניגשתי לאחד הפצועים קשה עם פציעת ראש חמורה, ניסינו להעניק לו סיוע, אך למעשה נאלצנו לקבוע את מותו. עברנו לטפל בפצועים נוספים עם דימומים בכל חלקי הגוף, חלקם עם הכרה - אני מקווה שהם ישרדו''.

המראות היו קשים, אומר רוט, ''אנשים עם חזות חרדית מוטלים על הכביש, ציציות מגואלות בדם, מראות קשים שהזכירו את (הטבח) בהר נוף".

רוט מציין כי ההלם גדול בשכונות החרדיות, "אני נמצא כאן בעסק כבר 22 שנה ולא ראיתי דבר כזה, הרחובות ריקים, אתמול היו לנו עשר קריאות שווא, אנשים בפאניקה. רק עכשיו הגענו לבית ספר בית יעקב הסמוך והרבה תלמידות במצב של חרדה והענקנו להם טיפול".

עדי הראייה לפיגוע במלכי ישראל, ירושלים