השגריר החדש באו"ם, דני דנון
השגריר החדש באו"ם, דני דנוןצילום: ישראל סאלם, פלאש 90

שגריר ישראל הנכנס באו"ם, דני דנון, פנה הבוקר (רביעי) למזכ"ל האו"ם ולמועצת הביטחון והבהיר כי יש לגנות ולפעול נגד ההסתה הפלסטינית.

"גל הטרור ממשיך להכות ברחבי ישראל, והוא אינו פוסח על אף אחד - לא על תינוקות, לא על ילדים, לא על נשים ולא על גברים. כולם נחשבים למטרות מהלכות. אזרחי ישראל חוששים ללכת ברחוב, הם נמנעים מלנסוע לעבודה בתחבורה ציבורית, והם חוששים לחיי ילדיהם בכל פעם שהם עוזבים את הבית. משטר הטרור הזה חייב להיפסק", דברי דנון.

הוא ציין כי ב-72 השעות האחרונות, 12 פיגועים מחרידים פקדו את מדינת ישראל, ובחודש האחרון, 24 פיגועים גבו את חייהם של 8 אזרחים ישראלים והותירו 56 פצועים.

"ביום שני, שני ילדים פלסטינים, ביצעו מעשה רצח מזעזע, כאשר דקרו ילד ישראלי בן שלוש עשרה בעוד הוא רכב על אופניו, ודקרו אדם נוסף שהלך ברחוב. מדובר היה רק בפיגוע אחד מבין ארבעה שהתרחשו באותו יום, כאשר שלושה מהם בוצעו על ידי קטינים", הבהיר דנון.

הוא דנון הוסיף כי "טבח חסר רחמים שכזה לא נוצר בוואקום. הוא תוצאה ישירה של ההסתה הפלסטינית, ושל הסתה מכוונת שנועדה לזהם את מוחם של ילדים קטנים בשנאה".

השגריר דנון קרא למזכ"ל ולמועצת הביטחון לצאת בגינוי חד וברור נגד ההסתה הפלסטינית שמתדלקת את הטרור: "רק הפסקת ההסתה הפלסטינית תביא להרגעת הרוחות".