מודאג. קרי
מודאג. קריפלאש 90

מזכיר המדינה האמריקני, ג'ון קרי, מחריף את הטון לגבי גל הטרור, אחרי שאנשיו התבטאו נגד ישראל בימים האחרונים, ובירושלים זעמו על כך.

קרי אמר הערב (רביעי) בנאום שנשא באוניברסיטת אינדיאנה, "אני מגנה בחריפות את פעולות הטרור האחרונות נגד ישראלים, אין הצדקה לאלימות הזו".

יצויין שעד כה השתמש קרי רק במונח אלימות לתיאור גל הטרור נגד יהודים, ומדובר בשינוי רטורי משמעותי. עם זאת, הוא חזר על העמדה האמריקנית לפיה "שני הצדדים צריכים להימנע מהמשך ההסתה, שעלולה להחריף את המצב הנוכחי עוד יותר".

כזכור, בצהריים פרסם דובר מחלקת המדינה ג'ון קירבי, הודעה בטוויטר שבה הבהיר את דבריו, שהובאו לראשונה הבוקר בערוץ 7, לפיהם: "אנחנו מכירים בכך שהסטטוס קוו בהר הבית נשבר על ידי ישראל, מה שהוביל לגל אלימות".

בהודעת ההבהרה, הסותרת את דבריו הקודמים ציין קירבי: "לא התכוונתי בשום צורה לטעון שהסטטוס קוו בהר הבית הופר. אנחנו מברכים על המשך הפעילות של ירדן וישראל למען שמירת הסטטוס קוו".

הדברים של קירבי, שכללו עוד רמיזות שישראל אשמה בגל הטרור, עוררו תרעומת רבה בירושלים, והשר גלעד ארדן אף הגיב להם ואמר כי "דברי דובר מחלקת המדינה של ארה"ב כה מופרכים ומעוותים שאני מצפה מהנשיא אובמה וממזכיר המדינה קרי להתנער מהם ולהבהיר את עמדתה של ארצות הברית".

הדובר לא התנצל על האשמות אחרות, ביניהן זו לפיה "מזכיר המדינה מסתכל על העובדות בשטח שמצביעות על התגברות האלימות, ובמקביל על התמשכות פעילות ההתנחלות שמטרידה אותנו", וכן ש"יש אנשים בודדים בשני הצדדים – שהוכיחו שהם מסוגלים לבצע מעשי טרור.