הרב מרדכי אליהו בקבר יוסף המחולל - סוכות תשס"ד
הרב מרדכי אליהו בקבר יוסף המחולל - סוכות תשס"דצילום: אישי חזני

בעקבות האירועים האחרונים בקבר יוסף, הצתת וחילול הציון בידי פורעים ערבים וכן ההתקפה הלילה על חסידי ברסלב, שיגרה היום (ראשון) ישיבת "עוד יוסף חי" מכתב לראש הממשלה ובו דרישה לביטול הסכמי אוסלו וחזרה מיידית לשליטה בשכם ובקבר יוסף הצדיק.

"מזה כחמש עשרה שנה בית המדרש 'עוד יוסף חי' גולה ממקומו בשל אזלת יד מחפירה של צה"ל ומדינת ישראל, וזוכה לרדיפות חוזרות ונשנות מצד מערכת הביטחון", נכתב. "בימים האחרונים נערך פוגרום נוסף במתחם הישיבה בקבר יוסף בשכם, ועל כן אנו תובעים מכם בתוקף לפקוח את העיניים ולנהוג כיהודים אמיצים, המלאים אמונה תמימה בריבונו של עולם, ובזקיפות קומתו של עם ישראל". 

"בטלו באופן מוחלט ומידי את מפלצת הטרור המכונה 'הסכמי אוסלו' והשיבו את השליטה היהודית על העיר שכם ועל כל מרחבי ארץ ישראל. די לגמגומים! כל בלבול שלנו מזמין את האויב לרצוח עוד ועוד ברחובותינו".

"תאוות הרציחה וההרס של המחבלים הערבים מוכרת לנו היטב מסבבי הפוגרומים הקודמים", אומרים היום בישיבה ומזכירים את הצתת קבר יוסף והפקרת לוחם מג"ב מדחת יוסף בפתיחת האינתיפאדה השניה, וששת חיילי חרוב שנהרגו בניסיון פריצה למתחם הקבר שהותקף והוצת בשנת תשנ"ו.

"ישיבת 'עוד יוסף חי' ממשיכה ללמוד תורה ביצהר על פי דרכו של יוסף הצדיק, ולסבול לצערנו מהתנכלות השלטונות. אנחנו מצפים ממנהיגי הצבא והמדינה לפקוח את העיניים סוף סוף, ולהבין את מה שמבין כבר מזמן כל יהודי פשוט - את הסכמי אוסלו יש לבטל כליל! ולחזור למשילות מלאה בעיר הקודש שכם ובשאר מרחבי ארץ ישראל".

ב'עוד יוסף חי' הנמצאת כיום ביישוב יצהר מציגים תמונה נדירה של הרב מרדכי אליהו זצ''ל, מביקור שערך בקבר יוסף המחולל בחג הסוכות תשס"ד.