תוצרת הארץ
תוצרת הארץצילום: עדן חלפה

דורות רבים חלפו מאז החלו בני האדם לפתח את תחום החקלאות. במהלך הדורות הללו, חלו שיפורים ופיתוחים רבים בכלים בהם השתמשו על מנת להקל במעט את מלאכת החקלאות הקשה.

אלה בדיוק הנושאים בהם יעסוק יום העיון השנתי (י"ז בחשון) , בפארק התנ"כי נאות קדומים שיהיה השנה בנושא "תוצרת הארץ", ויתמקד בגידולים חקלאיים קדומים ובמתקנים שסייעו בעיבוד תנובת האדמה. הכניסה ללא תשלום.

במקום תוצג תערוכה המורכבת מדגמים מוקטנים של מתקנים וכלים חקלאיים קטנים ונדירים, אשר יוצרו בארץ בתחילת המאה שעברה. דגמים אלה, שעוצבו בידיים מוכשרות של אמני ירושלים, בנויים מסלע גיר שנחצב ממערת צדקיהו, ומטרתם להדגים את עבודת היום-יום בארץ ישראל.

הדגמים נבנו על פי הוראותיו של חוקר ארץ-ישראל הגרמני, גוסטב דָלְמָן (1941-1855) ואלו שיוצגו בתערוכה הם נדירים וייחודיים, ודוגמאות מהם ניתן למצוא במספר מקומות מצומצם בעולם, כמו "מוזיאון דלמן" שבאוניברסיטת גרייפסוואלד ( (Greifswald שבגרמניה; "המכון הגרמני הפרוטסטנטי לארכיאולוגיה בארץ הקודש" שבאוגוסטה ויקטוריה, ובמוזיאון ארץ-ישראל ברמת אביב.

יום העיון יחל בסיור קליל בין המתקנים החקלאיים בפארק, בהדרכת הצוות הבכיר של נאות קדומים, ולאחריו יופיעו בזה אחר זה הרצאות קצרות (כ-20 דק'), על ידי מומחים במגוון תחומי מחקר.