זירת הפיגוע אמש בבאר שבע. הפיגוע השפיע על החלטת המשטרה
זירת הפיגוע אמש בבאר שבע. הפיגוע השפיע על החלטת המשטרהצילום: מאיר אבן חיים, פלאש 90

אם נראה היה אתמול, שעות ספורות לפני הפיגוע הרצחני בתחנה המרכזית בבאר שבע כי משטרת ישראל תשנה את הוראותיה בכל הקשור לקיום משחקים בין קבוצות יהודיות וערביות, בא הפיגוע בבירת הנגב והחזיר את ההוראה לכל הפחות עד יום חמישי הקרוב.

במשטרת ישראל יצאו בהודעה היום (שני) למרכזי האיגוד השונים בענפי הספורט במדינה כי כל משחק בין קבוצות יהודיות לערביות אסור לחלוטין, מלבד אלה המתקיימים במחוז גוש דן.

הוראה זו של משטרת ישראל הביאה את איגוד הכדורסל לדחות משחקים רבים אשר היו אמורים להפגיש בין קבוצות יהודיות לערביות ביום שלישי הקרוב.

על פי ההערכה גם משחקי הליגות הנמוכות בסוף השבוע הקרוב אשר יפגישו בין יהודים לערבים ידחו למועד לא ידוע, ובמשטרה אומרים כי יבצעו הארכת מצב ביום חמישי הקרוב בכדי לדון בכך באופן סופי.

כזכור, מי שלא אהב את החלטת המשטרה על לאסור את קיום המשחקים המעורבים הללו היה ח"כ זוהיר בהלול מ'המחנה הציוני'. בהלול שיגר אמש מכתב עם מסר לראשי המשטרה בו הוא קורא להם לחזור בהם מהחלטתם שלאסור את קיום המשחקים המעורבים.

לדבריו של בהלול, "הכדורגל הישראלי הוא אחד מהמקומות היחידים שבהם מדינת ישראל יכולה להיות גאה בשילוב בין הציבור היהודי והערבי. מדובר בנקודת מפגש חשובה ואקוטית וביטול המשחקים רק גורר אחריו רגשות ריחוק וניתוק בין הציבור היהודי לבין הציבור הערבי בישראל".

מתכנית 'בועטים את הגזענות והאלימות מהמגרשים׳ של הקרן החדשה לישראל, נמסר  בעקבות קריאתו של ח״כ זוהיר בהלול, כי "לכדורגל הישראלי חשיבות עליונה בכל הקשור לדו-קיום וחיים משותפים בישראל. המספר הגדול של הקבוצות והשחקנים מהמגזר הערבי בכדורגל הישראלי, מצביע על שילוב יוצא דופן. חשוב לנסות ולקיים את המפגשים בין הקבוצות הערביות לבין הקבוצות היהודיות, במיוחד במקומות בהם הקבוצות מעוניינות להיפגש בעת הזו, גם אם תחת אבטחה".

לדברי העומדים בראש התכנית, "איסור גורף על משחקי כדורגל בין יהודים לבין ערבים, כפי שהיה בסוף השבוע האחרון, הוא עונש על מגזר שלם, שמחזק את הקיצוניים ומשמעותו פגיעה חמורה בענף שהפך לסמל לדו קיום, ובחיים המשותפים בישראל".