רחבת הכותל
רחבת הכותלצילום: מאיר סלע

ההסתה נמשכת גם במוסדות האו"ם? ארגון אונסק"ו אמור להצביע ביום רביעי על הצעת החלטה שמובילים הפלסטינים ובה נאמר בין היתר כי הכותל המערבי הוא שטח שמצוי בבעלות מוסלמית, משום שהוא בעצם חלק ממסגד אל-אקצה, וכן היא קוראת לגנות את ישראל על מעשיה מול הערבים בשבועות האחרונים.

בישראל זועמים על ההצעה אותה מכנים "חלק מגל ההסתה הפלסטיני שהביא להתגברות הטרור". במשרד החוץ פועל צוות מיוחד בראשות המנכ"ל דורי גולד, במטרה לסכל את אישור ההצעה. הפעילות נעשית מול מדינות ידידותיות ומול ראשי אונסק''ו על מנת להכשיל את המאמץ הפלסטיני.

"מדובר בניסיון לעוות את ההיסטוריה ולטשטש את הקשר בין העם היהודי לבין המקום הקדוש לו ביותר וליצור מציאות שקרית", אמרו במשרד החוץ לערוץ 7.

סגנית שר החוץ ח"כ ציפי חוטובלי (הליכוד) הגיבה בחריפות ליוזמה הפלסטינית ואמרה כי "הניסיון המבזה והשקרי של הפלשתינים לשכתב את פני ההיסטוריה ייכשל במבחן המציאות".

"הר הבית והכותל המערבי בלב ירושלים הם אבני היסוד בהיסטוריה היהודית. עובדה היסטורית שאף אחד לא יכול לערער עליה", ציינה חוטובלי.

לדבריה, ''מורשת השקרים של ערפאת נמשכת אצל אבו מאזן שכל מעשיו חותרים נגד דו קיום ופועלים לסילוף ההיסטוריה. הקשר ההיסטורי של עם ישראל לארצו הוא חזק יותר מכל יוזמה פרובוקטיבית של הפלשתינים, ומול השקרים שלהם נמשיך להציב את האמת הבסיסית והפשוטה שאנו הריבון בארצנו".