חברי הכנסת מוטי יוגב ומנחם אליעזר מוזס דורשים מיגון

ועדת המשנה לענייני יהודה ושומרון ערכה הבוקר (שלישי) דיון מיוחד שעסק בתקציב מיגון הרכבים והאוטובוסים ביהודה ושומרון.

ח"כ מנחם אליעזר מוזס (יהדות התורה) שהשתתף בדיון אמר לערוץ 7 כי הוא מודאג מהמצב ומהסכנות שעלולות להיות לילדים ולמשתמשי הרכבים האחרים במקרה של תקלה באוטובוסים במקומות מסוכנים.

"מיגון האוטובוסים צריך להיות בעדיפות ראשונה", אמר, ''מדובר בפיקוח נפש ממש ואין בעיה תקציבית היום. יש עודפי תקציב של קרוב לשלושים מילארד ש"ח, ובראש ובראשונה זה צריך ללכת למקומות של פיקוח נפש. ילדי ישראל שנמצאים ביהודה ושומרון הם לא פחות חשובים מילדי ישראל שנמצאים בכל מקום אחר בארץ".

יו"ר הוועדה ח"כ מוטי יוגב (הבית היהודי) הזהיר כי "צי האוטובוסים הזה הולך וקורס וזה סיפור של פיקוח נפש. אוטובוסים נשרפים ותלמידים מחולצים בקושי. אסור להגיע למצב של אסון".

יוגב ציין מהו גובה הסכום המתבקש לצורך המיגון ושלח איום מרומז במידה והתקציב לא יעבור, "צריך להקצות 50 מיליון ש"ח בשנה. אם זה לא יקרה אנחנו נצטרך לשקול את הצבעותינו".

אלי בן שימול, מנכ"ל החברה לפיתוח גוש עציון - "הרכבים נתקעים בשטח"

נציג משרד התחבורה אמר בדיון, ''נהגים בקווי לילה מפחדים לנסוע בלילה". אלי בן שימול, מנכ"ל החברה לפיתוח גוש עציון תיאר את המצב בו יש אוטובוסים שנוסעים כבר יותר מ-15 שנים עם קילומטראז' של מעל מיליון וחצי. לדבריו רכבים כאלה לא מסוגלים לתת שירות. "המצב בקריסה" הוא סיכם.