גל טרור ערבי: אברהם אשר חסנו הי"ד, תושב קריית ארבע, נרצח בצהריים (שלישי) בפיגוע אבנים בצומת אל פוואר, דרומית-מערבית לחברון. 

(google maps)

חסנו בן ה-54 עצר בצד הדרך בעקבות יידוי אבנים מאסיבי של פורעים ערבים, ונדרס על-ידי משאית שנמלטה מהמקום לכיוון הכפר דהריה. לאחר כשעה הסגיר עצמו נהג המשאית למנגנוני הביטחון הפלסטיניים וטען כי מדובר בתאונת דרכים.

צוותים של מגן דוד אדום שהוזעקו לזירה החלו לבצע פעולות החייאה בחוסנו וכעבור דקות ארוכות נאלצו לקבוע את מותו.

הפרמדיק שטיפל בחסנו סיפר לאחר שחזר מהאירוע כי בשעת ביצוע נסיונות ההחייאה עמדו סביבם עשרות ערבים, מחאו כפיים וחגגו את הפגיעה, בדרך אותה הגדיר "אטימות ואכזריות שקשה לתאר אצל בן אנוש".

חסנו הי"ד הותיר אחריו את אשתו רותי, שבעה ילדים ושבעה נכדים. הוא עבד כמנהל המטבח בישיבה התיכונית עותניאל.

אברהם אשר חסנו הי"ד, יובא למנוחות הלילה בשעה שתים עשרה וחצי. הלוויתו תצא מבית המשפחה, בבתי אפרים שבשכונת רמת ממרא, לבית העלמין העתיק בחברון.

בקריית ארבע, מקום מגוריו, סיפרו כי ''אשר היה פעיל חברתי ואהוב על כולם. עם חיוך תמידי ושמחת חיים. הוא הוביל פעילויות הפגה ושיעורי תורה במהלך כל השנה ובפרט בחופשת הקיץ ובחגים. מעבר להכל שיעורי תורה היו תדיר בביתו ובהכנסת אורחים כיד המלך לכל באי שיעורי התורה''.

מוקדם יותר הבוקר נפצע באורח קל קצין בצה''ל, מפקד פלוגה, בפיגוע דקירה בין היישובים לכיש ונגוהות בדרום הר חברון. המחבל נורה וחוסל. צוותי רפואה צבאיים העניקו טיפול רפואי לקצין וגם חובשים ופרמדיקים של מד''א הוזעקו למקום ופינו את הקצין לבית החולים סורוקה בבאר שבע.

האירוע התרחש במהלך הפרות סדר של ערבים תושבי הכפר בית עווה בהר חברון. המחבל התקרב לכוח צה''ל, שלף סכין ומפקד הפלוגה שהגיע לעברו נדקר ביד. כאמור המחבל חוסל מיד על ידי הלוחמים.

שלשום נרצח סמל עומרי לוי הי"ד, לוחם גולני, בפיגוע בתחנה המרכזית בבאר שבע. המחבל, תושב היישוב הבדואי חורה, חטף את נשקו של לוי מסוג M-16 וירה לכל עבר.

עשרה בני אדם נפצעו בפיגוע, ביניהם שוטרים וחיילים. המחבל חוסל על ידי כוחות הביטחון. בפיגוע נורה בשוגג מסתנן אריתראי, הפטום זרהום, לאחר שנחשד כי הוא מחבל. בהמשך הותקף זרהום על ידי אזרחים שהיו במקום ומת מפצעיו בבית החולים סורוקה.