זהבי. הכל תלוי רק בו
זהבי. הכל תלוי רק בוצילום: יששכר רואס

אחרי פגרת הנבחרת ועל רקע היכולת הפושרת גם בליגה הישראלית החלשה, מועדון הכדורגל של מכבי ת"א יגיע הערב (שלישי) אל מבחן האמת שלו.

הצהובים יתארחו באצטדיון הדרגאו של קבוצת פורטו, במסגרת המחזור השלישי בליגת האלופות, בניסיון כמעט אחרון לעשות משהו במפעל הבכיר ביותר בכדורגל האירופאי.

הצהובים מגיעים לאחר תבוסות בשני המשחקים הקודמים מול צ'לסי האנגלית (4:0) ומול דינמו קייב האוקראינית (2:0), במשחק שבו ציפו הצהובים להשיג את הנקודות.

המכבים ללא שער זכות אחד במפעל הבכיר וללא נקודות כלל, ושם לא חולמים על ניצחון במשחק הערב, אלא לפחות על שער זכות אחד ואולי אפילו תיקו, הכל בכדי שלא לשחזר את הכישלון המהדהד של מכבי חיפה בליגת האלופות לפני מספר שנים, אז סיימה את שלב הבתים במקום האחרון ללא נקודות וללא שערים.

פורטו נחשבת כבר שנים לקבוצה חזקה, אך השנה היא כנראה התעלתה אפילו על עצמה כשהצליחה להנחית את שוער נבחרת ספרד ומי שעזב את ריאל מדריד בטריקת דלת, איקר קסיאס. קסיאס לא לבדו בקבוצה כשפורטו מחזיקה גם במספר שחקני התקפה יוצאים מן הכלל.

אם מול דינמו קייב לא הצליחו הצהובים לכבוש, אז מול פורטו הם יצטרכו עזרה ממקום בלתי צפוי, או במילים אחרות: לקבל את ערן זהבי ביום גדול. כי מכבי של השנה הזו, בדומה למכבי של השנים האחרונות, תלויה בכוכב הגדול שלה. כשזהבי טוב, מכבי טובה.

במכבי חוזרים לפני המשחק שוב ושוב כי לא ישמשו כתפאורה לפורטו והם באים בכדי להוציא נקודות, אך גם הם יודעים, מול קבוצה שניצחה את צ'לסי במחזור הקודם, קשה יהיה לעשות זאת. 

בינתיים מצביעים גורמים בקבוצה הצהובה על שתי סיבות עיקריות להופעות שלהם החלשות בליגת האלופות. בראש ובראשונה כמובן זהו הפער בין הליגה הישראלית לליגת האלופות החזקה. בשניה טוענים במכבי, העומס על השחקנים מכריע.

הערב, יצטרכו השחקנים העייפים והמותשים לעשות ככל האפשר בכדי לא לסיים את המפעל עם 0 שערים ן-0 נקודות. את אוהדיהם, אף תירוץ לא מעניין.