מפת ארץ ישראל
מפת ארץ ישראלפלאש 90

המצב המתוח בישראל מתחיל ונותן אותותיו ברחבי העולם. התקשורת הממלכתית של צ'ילה פרסמה מפת מזרח התיכון שבה ניתן להבחין ב"טעות מעניינת": ישראל אינה מופיעה במפה, אך במקומה מופיעה פלסטינה.

בקהילה היהודית בצ'ילה הביעו זעם על "ההחלטה האומללה שמשמיטה בכוונה תחילה את ישראל ונותנת רוח גבית לטרור". גורמים רשמיים במשרד התקשורת במדינה אמרו כי העניין נבדק.

זו אינה הפעם הראשונה שישראל 'נמחקת' ממפות באירופה. לפני חודשים אחדים התלונן ארגון פרו-ישראלי בינלאומי בפני חברת התעופה איירס פראנס על כך שמדינת ישראל ותל אביב אינן מופיעות במפה המוצגת באורח קבע במטוסיה.

על פי הארגון הפרו־ישראלי, בטיסה מלוס אנג'לס לישראל, דרך פריז, גילו לפתע הנוסעים שביקשו להתעניין במסלול הטיסה כי חברת אייר פראנס הסירה את ישראל ואת תל אביב מהמפה, וזאת, למרות שתל אביב היא היעד הסופי של הטיסה בה השתתפו.

מנגד, טענו בארגון, החברה הוסיפה את הגדה המערבית ואת רצועת עזה, ולמרות שמקומות אלו כלל אינם כלולים ביעדי הטיסה.

המקרה היה מקומם שבעתיים לאחר שבמושבי הטיסה הותקנה טכנולוגיה חדשה המאפשרת להביט ביעדי טיסה באמצעות זום מיוחד. אולם כאמור, ישראל 'נעלמה' מהמפה.

לשאלת הנוסעים הובהר במהלך הטיסה כי "יש לפנות לאייר פראנס". לדברי הארגון, חברת אייר פראנס מיהרה לשחרר התנצלות: "אייר פראנס מתנצלת עמוקות על התקרית, מדובר בטעות במפה שכרגע מתעדכנת".

לפני מספר שנים בחלק ממטוסי חברת התעופה הבריטית BMI "נמחקה" ישראל מהמפה המופיעה לנוסעים במהלך הטיסה. לעומת זאת, הזווית והמרחק המדויקים מהעיר מכה הופיעו והודגשו היטב במהלך הטיסה.