קואליציה. ביתר עילית
קואליציה. ביתר עיליתפלאש 90

פורום ראשי הרשויות החרדיות במרכז השלטון המקומי יוצא נגד הודעת האוצר ולפיה תמומן הצבת מאבטחים בכל גני הילדים המאושרים עם סמל מוסד של משרד החינוך למשך השבועיים הקרובים בלבד.

לדברי ראש העיר ביתר עילית ויו"ר פורום ראשי הרשויות מאיר רובינשטיין, ששוחח עם יו"ר המרכז לשלטון מקומי חיים ביבס "הודעת האוצר אינה פותרת את הבעיה. לכן כולם ימשיכו לטפל בכך במשותף מול משרד האוצר עד להסדרת הענין והצבת מאבטחים בכל גני הילדים".

במכתב ששיגר אתמול לשר לביטחון פנים ציין רובינשטיין, כי "לאור הגישה החיובית והשיחות שקיימנו במהלך היומיים האחרונים, אני שמח על כך שאין צורך בהעתקת לשכתי למרגלות המשרד לביטחון פנים. יחד עם זאת, פורום ראשי הרשויות החרדיות ימשיך לנסות ולהוביל פתרון מוסכם, עד להסדרה כוללת של הבעיה".

הוא גם הוסיף, כי "הודעת משרד האוצר, על תקצוב מאבטחים לשבועיים בלבד – אינה בגדר פתרון לבעיה ואפילו לא בפתרון חלקי, שהרי אין אפשרות ריאלית לעשות את כל התהליך של הכשרת והצבת מאבטחים במוסדות חינוך לפרק זמן כל כך קצר.

"גם מבחינה טכנית, משיחות שניהלתי עם ראשי רשויות עולה שרובם ככולם, נתקלים בפני אותה שוקת שבורה. זה אינו מציאותי לאתר כמות כזו של מאבטחים לפרק זמן כל כך קצר. כולי תקוה שה"פתרון" שהושג ע"י משרד האוצר, אינו אך ורק אחיזת עיניים ותו לא".

לגבי מימוש חלקי של ההצעה מציין רובינשטיין, כי "כמו כל הרשויות, גם אנו בעיריית ביתר עילית עושים את כל המאמצים, על מנת לנסות לממש ולו במעט, את הצעת האוצר ואנו מקווים להצליח כבר בימים אלו להציב מאבטחים לפחות בגני הילדים שממוקמים במקומות רגישים, על פי האישור שהתקבל ממשרד האוצר".