איתמר
איתמרישי קרוב

ראש הממשלה בנימין נתניהו אישר את התב"ע ("תכנית בניין עיר") של החלק הבנוי בישוב איתמר בשומרון.

לאיתמר, שהוקמה בשנת 1984, מעולם לא אושרה תוכנית בניין עיר וכל הבנייה במקום למעשה נחשבה ללא חוקית.

בעשור האחרון ניסו באיתמר לקדם את הסדרת היישוב ובעקבות רצח משפחת פוגל הי"ד החליטה הממשלה לקדם תב"ע באיתמר ולהרחיב את הישוב במעל ל- 500 יחידות דיור, אך ההבטחה לא יצאה לפועל.

בעקבות רצח בני הזוג הרב איתם ונעמה הנקין הי"ד קראו שוב ראשי המתיישבים לראש הממשלה לאשר את התב"ע - וכאמור זו אושרה בחלקה בלבד - רק על החלק הבנוי בלי אפשרות להרחיב את הישוב.

יושבי ראש שדולת א"י בכנסת, הח"כים יואב קיש ובצלאל סמוטריץ, הגיבו לאישור החלקי, "הסדרת ישובים ללא תוספת של בית אחד היא המינימום שממשלה חייבת לאזרחיה, אבל זו אינה הרחבת ההתיישבות, או הפסקת ההקפאה, לה אנו מצפים ואותה נמשיך לדרוש ולהוביל, בכל עת ובמיוחד כתגובה ציונית הולמת לגל הטרור".

מועצת יש"ע מסרה בתגובה כי "אישורים קטנים אלו הם לעג לרש ואין בהם שום בשורה להתיישבות".

"מדובר בתוכניות של ישובים שכללו שכונות חדשות והרחבת ישובים, אך בפועל צומצמו התוכניות כך שהן כוללות רק את מה שבנוי בפועל ללא יחידות דיור חדשות. אישורים המתייחסים רק לבינוי ניתנו גם בזמן הקפאת התכנון ואין בכך שום חידוש. הקפאת התכנון ובכך עצירת הבניה זה המחדל הגדול ביותר של הממשלה הנוכחית", לשון הודעת המועצה.

במפלגת הבית היהודי אמרו כי ''מיחזור החלטות אינו בניה, אין בהחלטה הקיימת בנייה ולו של יחידת דיור אחת חדשה, וזאת למרות דרישתנו לבנות, בוודאי לאחר רצח בני הזוג הנקין".

סגנית שר החוץ, ח"כ ציפי חוטובלי אמרה: "אני מברכת על  אישור התב"ע באיתמר ועל וכל בנייה ביהודה ושומרון. תנופת הבנייה צריכה להיות עקבית ללא כל קשר למצב הביטחוני. זו היא ארצנו ונחלת אבותינו, ומחובתנו ליישב ולבנות אותה", דברי חוטובלי.