בקבוקי תבערה בא-טור
בקבוקי תבערה בא-טורצילום: חטיבת דובר המשטרה

כתב אישום הוגש הבוקר (חמישי) לבית המשפט המחוזי בתל אביב נגד מחמוד גלוש, ערבי בן 18 מיפו, ו- 2 קטינים ערבים, שזרקו בקבוקי תבערה לעבר שוטרים ביפו.

בכתב האישום מיוחסות לשלושת הנאשמים, כל אחד לפי חלקו, עבירות של קשירת קשר לפשע, ייצור נשק, נשיאת נשק, חבלה בכוונה מחמירה וניסיון לתקיפת שוטר בנסיבות מחמירות.

על פי כתב האישום, לפני כשבועיים, בעיצומו של גל הטרור, סמוך לשעה 17:00 הלך גלוש ברחוב יפת לכיוון ביתו והבחין בניידת משטרה ובשוטרי יס"מ שנכחו במקום. אז החליט גלוש לפגוע בכוחות המשטרה על רקע העימותים שהתרחשו בהר הבית וההפגנה.

זמן קצר אחר כך נפגש גלוש עם שני הקטינים בגינה והשלושה החליטו יחד לייצר בקבוקי תבערה ולזרוק אותם ברחוב יפת. אחד הקטינים הציע לגלגל צמיגים שהיו בקרבת מקום לעבר הכביש, אך השלושה החליטו לבסוף לא לעשות זאת. לאחר מכן הלכו גלוש והקטין השני להתפלל במסגד.

סמוך לשעה 20:00 שבו השלושה לגינה כאשר גלוש נשא עמו בקבוקי זכוכית ריקים אותם הביא מחנות משקאות. כמו כן הביא עמו גלוש בקבוק בנזין ופיסות בד שמצא בקרבת מקום, ואחד הקטינים הביא עמו שתי כאפיות שחורות וכובע גרב המכסה את הפנים, בכדי לכסות את פניהם כך שלא ניתן יהיה לזהותם.

בהמשך ייצרו השלושה ביחד שלושה בקבוקי תבערה בכך ששפכו בנזין בכל אחד מהבקבוקים, חתכו את פיסות הבד והכניסו אותם לכל אחד מהבקבוקים, וזאת בכדי ליידות את בקבוקי התבערה לעבר השוטרים בכוונה להטיל בהם נכות או מום, או לגרום להם חבלה חמורה.

בסמוך לשעה 21:15 יצאו השלושה לכיוון רחוב יפת. אחד משני הקטינים החליט שאינו מעוניין להשליך עימם את בקבוקי התבערה, ועזב את המקום. גלוש והקטין השני המשיכו לרחוב יפת כשהם נושאים את שלושת בקבוקי התבערה בשקית.

גלוש הניח בקבוק תבערה אחד ברחוב שביב. הנאשמים נעמדו בפינת רחוב נבטים, כאשר כל אחד מהם מחזיק בקבוק תבערה. השניים הציתו את בקבוקי התבערה באמצעות מצית שהביא עמו נאשם 2 והשליכו אותם לעבר השוטרים.

אחד מהבקבוקים נפל בסמוך לרגליו של שוטר והבקבוק השני התלקח ונפל בסמוך לשוטרים. הקטין נמלט מהמקום, ואילו גלוש חזר לרחוב שביב בו הניח את בקבוק התבערה השלישי, הצית את הבקבוק, נעמד בפינת רחוב פייר מנדס והשליך אותו לעבר השוטרים בכוונה להטיל בהם נכות או מום, או לגרום להם חבלה חמורה. לאחר מכן גלוש נמלט מהמקום.

גלוש והקטין הנוסף שזרק איתו בקבוק תבערה מואשמים בעבירות של קשירת קשר לפשע, ייצור נשק, נשיאת נשק, חבלה בכוונה מחמירה וניסיון תקיפת שוטר בנסיבות מחמירות. הקטין השני מואשם בקשירת קשר לפשע וייצור נשק.

הקטין השני מואשם גם בהפרת הוראה חוקית, כיוון שבחודש אפריל הוא שוחרר ממעצר בתנאים מגבילים ובמעשיו המתוארים בכתב האישום הפר הוראה שניתנה על ידי בית משפט.