ההיערכות במרמרה
ההיערכות במרמרהצילום: פלאש 90

במהלך ביקורו של שר הביטחון לשעבר, אהוד ברק, בארה"ב נמסר לאחד ממאבטחיו כתב תביעה מהוריו של אחד מהרוגי משט הטרור, המרמרה, המאשימים את ברק באחריות לירי על בנם מתוקף היותו אז שר הביטחון.

על פי כתב התביעה בנם של התובעים, פורקן דוגן, נורה חמש פעמים במהלך פשיטת כוח הקומנדו הישראלי על הספינה. אחת היריות, נקבע בכתב התביעה, נורתה מטווח קצר לעבר ראשו של דוגן.

בכתב התביעה נאמר עוד כי ברק, מתוקף תפקידו כמפקד הצבא, הורה לכוח צבאי ישראלי לפעול בשטח טריטוריאלי שאינו ישראלי ולהפעיל כוח בלתי סביר לביצוע מעצר בלתי חוקי.

דוגן ומשפחתו הם אזרחי ארה"ב, אך בימים שקדמו למשט המרמרה התגורר הבן, דוגן, בטורקיה ומשם חבר לספינה שעשתה את דרכה לרצועת עזה.

נראה שמשפחתו של דוגן החליטה לנצל את ביקורו של ברק בארה"ב על מנת לעורר תשומת לב תקשורתית, שכן בין ישראל וטורקיה מתקיימות ממילא שיחות אודות גובה הפיצויים שתשלם ישראל למשפחות הרוגי המרמרה.

ב'קול ישראל' מצטטים את דובר משרד החוץ המתייחס לתביעה ואומר כי מדובר בניסיון נוסף להשתמש בכלים משפטיים כדי לתקוף באופן ציני את ישראל. הדובר אמר עוד כי הוא בטוח שארה"ב שעל אדמתה נמסר כתב התביעה לא תיתן ידה למהלך שכזה.