שופט בית המשפט העליון, עוזי פוגלמן, הוציא היום (חמישי) צווים ארעיים בסדרה של עתירות שהגישו בני משפחותיהם של שבעה מחבלים שמפקד צה"ל באזור יהודה ושומרון הציא צו המורה על הריסתם.

צווי ההריסה, שחולקו לפני שבוע, קובעים כי יש להרוס את בתיהם של המחבלים שהשתתפו בארבעה פיגועים ורצחו שבעה יהודים.

שלוש עתירות הוגשו על ידי בני משפחות שלושה מחברי חוליית המחבלים שרצחה את בני הזוג איתם ונעמה הנקין הי"ד מנריה, בפיגוע סמוך לישוב איתמר שבשומרון.

עתירה נוספת הוגשה על ידי בני משפחת המחבל שרצח את דני גונן הי"ד מלוד בפיגוע ירי באזור הישוב דולב.

שתי עתירות הוגשו על ידי בני משפחותיהם של שניים מהמחבלים שהיו מעורבים בפיגוע הירי בו נרצח מלאכי משה רוזנפלד הי"ד מכוכב השחר סמוך לשבות רחל.

עתירה נוספת הוגשה על ידי בני משפחתו של המחבל שרצח את הרב נחמיה לביא הי"ד מהעיר העתיקה ואהרון בנט הי"ד מביתר עילית בפיגוע הדקירה והירי ברחוב הגיא בעיר העתיקה.

הצווים הארעיים הוצאו למרות שסיכויי העתירות נמוכים מאוד, בין היתר לאור העובדה שרק לפני כשבוע דחו שופטי בג"ץ את עתירת בני משפחת המחבל שרצח את דליה למקוס הי"ד ואפשרו את הריסת ביתו.

נציין כי בעתירה זו תמכו שופטי הרוב, המשנה לנשיאה אליקים רובינשטיין והשופט יצחק עמית, בהחלטה להרוס את הבית, בעוד השופט פוגלמן סבר כי באותו מקרה יש לבטל את צו ההריסה. 

שר החינוך ויו"ר הבית היהודי נפתלי בנט הגיב להחלטת בג"ץ. "זוהי שעת חירום, הגיע הזמן שגם שופטי בג"ץ יבינו זאת", אמר. 

"כשאנשים נרצחים ברחובות, בג"ץ לא יכול לנופף בפרוצדורות כדי לעכב מלחמה בטרור. על בג"ץ להבין כי כל עיכוב בהריסת בית של מחבל פוגע בהרתעה הישראלית ומסכנת חיי אדם. אני קורא לבג"ץ להתעשת ולקבל החלטה מהירה בנוגע להריסת הבתים''.

שר התיירות, יריב לוין (הליכוד), אמר כי בג״ץ מצליח לשבור פעם נוספת את שיאי האבסורד של עצמו, "כאשר בהחלטה שהיא על גבול ההזיה, כובל את ידיהם של כוחות הביטחון ושל הממשלה בעיצומו של גל הטרור".

לדבריו החלטת בג״ץ היא המשך ישיר לנזקים העצומים שגורמת מערכת המשפט ליכולתם של הממשלה וכוחות הביטחון להתמודד עם הטרור, "פוגעת פגיעה של ממש במאמצי ההרתעה של ישראל ונותנת רוח גבית לטרור. הגיע הזמן ששופטי בג״ץ יבינו שתפקידם הוא להגן על אזרחי ישראל ולא על המבקשים לרצוח בנו״.