ישראל רוטמן סופד לאביו

נלחם והציל מתפללים. אלפי בני אדם ליוו (מוצאי שבת) למנוחות את חיים יחיאל רוטמן הי"ד, שנפצע קשה מאוד בטבח שאירע לפני כשנה בבית הכנסת "קהילת בני תורה" בשכונת הר נוף בירושלים, ונפטר מפצעיו לאחר שנה שבה היה מאושפז ללא הכרה.

הלוויתו יצאה מבית הכנסת "קהילת בני תורה" להר המנוחות בגבעת שאול, שם נטמן.

אחד מבניו של רוטמן ספד לו. "כמעט שנה שלא היה לנו אב אבל לא היינו יתומים", אמר. ''כמעט שנה שהמוות מסתובב בחוץ ומשחק בנו. עכשיו הוא ניצח. אבא, עכשיו אתה בשמיים. תתפלל עלינו שכל המצב הזה ייגמר ושכולנו נוכל לעמוד על הרגליים ולהמשיך את החיים".

חיים יחיאל רוטמן הי"ד

רב קהילת בני תורה

"עברה כמעט שנה והלבבות שוב רותחים", אמר בהלוויה רב בית הכנסת, הרב יצחק מרדכי רובין. ''שנה מהטבח אי אפשר לשכוח מה שראו עינינו ואי אפשר לעבור לסדר היום. שוב עלה המוות בחלוננו. כאילו אומרים לנו מהשמים 'זכור ואל תשכח'. זכור את אשר עשה לך ישמעאל. באו שני בני עוולה, טבחו וירו ומספר האלמנות עלה ל-5 ו-35 יתומים''.

"אנחנו רואים איך אומות העולם מתייחסים אלינו. הם רואים את כל הדקירות והחרבות, רואים שעם ישראל מתבוסס בדם ואומרים שאנחנו מפעילים כוח מופרז. כמה מאות ק"מ מכאן טובחים יום יום באזרחים חפים מפשע ואין פוצה פה ומצפצף", הוסיף.

טרם ההלוויה פרסמה בתו, יפה רוטמן, פוסט בפייסבוק שבו סיפרה כי בזמן הפיגוע הצליח אביה להציל כמה מהמתפללים בבית הכנסת. "אבא הלך", כתבה רוטמן בפוסט. "לפני כשנה הוא נפגע בפיגוע בבית הכנסת בהר נוף. הוא היה במצב של קומה עד אתמול. הוא נרצח על ידי חיות חסרות אנושיות, נלחם והציל מתפללים אחרים. יהיו זכרו ברוך". 

רוטמן בן ה-55 הותיר אחריו אישה ו-10 ילדים. "מדובר באחד מהמיוחדים שבקהילה שתמיד היה חיוך על פניו. הוא היה מאוד אהוב ופטירתו מהווה שבר נוסף על שברה של הקהילה לפני כשנה", אמרו בצאת השבת מכריו בשכונת הר נוף.

"אבא רץ לבית הכנסת בכל בוקר"

הפיגוע המזעזע בשכונת הר נוף אירע לפני כשנה. בכ"ה בחשוון תשע"ה, 18 בנובמבר 2014, פרצו שני מחבלים למתחם בית הכנסת "בני תורה", פתחו באש לעבר המתפללים ותקפו אותם באמצעות גרזנים. בפיגוע נרצחו ארבעה מתפללים, משה טברסקי הי"ד, הרב קלמן לוין הי"ד, אברהם שמואל גולדברג הי"ד ואריה קופינסקי הי"ד.

​בנוסף, נרצח שוטר משטרת ישראל, רב-סמל מתקדם זידאן סייף. כאמור במהלך השבת הצטרך למניין הנרצחים חיים יחיאל רוטמן הי"ד שנפצע קשה מאוד ונפטר מפצעיו. שני המחבלים חוסלו בחילופי האש בזירת הפיגוע על ידי שוטרים.