אפילו חרב חדה מונחת על צווארו של אדם, אל יתייאש מן הרחמים. כך כתבו חז"ל, ונראה שמשפט זה עדיין אקטואלי, והיום יותר מתמיד, עת יעלו הצהובים מתל אביב למשחק העונה הראשון לשנת 2015/16 בליגת ווינר סל, מול היריבה מירושלים, הפועל.

מאמן הצהובים, גודס, זקוק לרחמים רבים. משחקני קבוצתו, מראשי ההנהלה הצהובה, מהאוהדים וגם משחקני היריבה שמנגד, שכן, הפסד ובתנאים מסויימים גם ניצחון לא משכנע במיוחד, יביא לפיטוריו כבר הערב. אם ינצח, הפיטורים יידחו במעט.

הצהובים מתל אביב יארחו את ירושלים, כשהם במאזן של 2 ניצחונות בליגת העל הישראלית לכדורסל, ו-2 הפסדים במפעל היורוליג, ואל המשחק הערב (ראשון, 21:05), יגיעו אלה בלחץ גדול. 

הצהובים מציגים יכולת חלשה ביותר בעונה שרק החלה, כשעיקר הבעיה היא סביב משחק הגבוהים של הקבוצה וההגנה הלקויה. בסביבת גודס, מאמן הצהובים, טוענים כי בעיית משחק הגבוהים היא אשמה בלעדית של ראשי ההנהלה הצהובה שהחתימה שחקנים שאינם כשירים ואינם מותאמים למשחק ההגנה וההתקפה של הקבוצה. ובכל זאת, גודס יודע כי רק נס ויכולת משופרת בהרבה, תביא אותו לסיים את העונה שרק החלה במדים הצהובים. 

הצהובים שאיבדו את תואר האליפות בעונה שעברה לירושלמים, מיהרו לבנות את הקבוצה מחדש כשהמטרה הייתה ברורה: להחזיר את האליפות להיכל התל אביבי. החיפזון בבניית הסגל, מאבקי הכוחות בהנהלה ומאמן שכבר בעונתו הראשונה נחל כישלון חרוץ, כל אלה כרגע משחקים לרעתם.

בצד השני תעמוד לה הפועל האלופה. אם לא מספיק תואר האליפות שזכתה בעונה שעברה ירושלים, נראה שגם העונה ירושלים תהיה למכבי לרועץ, כשזו מעמידה סגל יציב ומאוזן. בר טימור, דונטה סמית', ליאור אליהו וד'אור פישר בולטים עד כה, ואם ימשיכו כך גם הערב, הצהובים עשויים להיפרד במהירות ממאמנם. 

האם הצהובים יצליחו להתאושש מפתיחת העונה הרעה שלהם דווקא מול האלופה?