נעמה הנקין
נעמה הנקיןצילום: רבקה נרקיס

כתב אישום הוגש לבית משפט השלום בירושלים כתבי אישום נגד עומר חלוואני (18) ונגד מחמוד עבד אל לטיף (23) בגין עבירות של תמיכה בארגון טרור והסתה לאלימות.

העילה להגשת כתב האישום הוא פרסומים של השניים בפייסבוק בהם קראו לעשיית מעשה אלימות או טרור וכן דברי שבח, אהדה או עידוד שפרסמו למעשי אלימות או טרור.

כתבי האישום הוגשו באישורו של היועץ המשפטי לממשלה, יהודה וינשטיין, כפי שנדרש על פי דין, וזאת נוכח אופי העבירות המיוחסות לנאשמים המשיקות לחופש הביטוי.

למחרת רצח איתם ונעמה הנקין הי"ד העלה העלה עומר חלוואני את תמונה של נעמה הנקין, שעל גביה היה רשום: "מי ששמח שירשום אללה אכבר", וכן, "המתנחלת היהודייה אשר נרצחה בפיגוע שבו קיללה את הנביא מוחמד במסגד אל אקצה, ברוך השם ואללה אכבר".

בסמוך לתמונה פרסם הנאשם פוסט: "זאת שקיללה את הנביא (מוחמד), קללה על אביך, נבלה, באלומים התפטרנו ממך".

עבד אל לטיף מואשם כי באופן שיטתי, בהזדמנויות רבות מאוד ובתפוצה נרחבת מאוד, הוא פרסם בפייסבוק קריאות למעשי אלימות וטרור נגד אזרחים וכוחות הביטחון, ודברי שבח, אהדה, עידוד תמיכה והזדהות כלפי מעשים כאמור וכלפי עושיהם.

באחד הפרסומים, זמן קצר לאחר הטבח בבית הכנסת בשכונת הר נוף, העלה עבד אל לטיף תמונה של גופת נרצח מכוסה בטלית מהפיגוע וכן תמונה בה נראה פנים של אדם חרדי כאשר אליו מכוונים קנה נשק וסכינים וכאשר מתחת לכך כתוב "דם=דם!! להרוג אותם. מוות למתנחלים" . בסמוך לתמונות פרסם הנאשם פוסט: "אחלה בוקר בחסות הסכינים".