בונה על עלייה בהכנסות המדינה. שר האוצר כחלון
בונה על עלייה בהכנסות המדינה. שר האוצר כחלוןצילום: מארק ישראל סאלם, פלאש 90

ועדת השרים לחקיקה אישרה היום (א') את הצעת החוק של שרת המשפטים איילת שקד המסמיכה את שר האוצר משה כחלון להשיב למבוטחי ביטוח החובה לרכב כספים שהצטברו בקרנית בסך של כ-1.5 מיליארד ש''ח.

השבת הכספים תוביל להוזלת תעריפי ביטוח החובה לרכב בשלוש השנים הקרובות. בשנה הקרובה, ההוזלה תעמוד על כ-17%, כלומר כ- 250 ש"ח בממוצע, בשנה השנייה על כ-13%, כלומר כ- 200 ש"ח בממוצע ובשנה השלישית על כ-5% , כלומר כ-50 ש"ח בממוצע.

קרנית היא קרן לפיצוי נפגעי תאונות דרכים שהוקמה מכוח חוק הפיצויים לנפגעי תאונות דרכים. תפקידה לפצות נפגעים בתאונות דרכים במקרים של תאונת פגע וברח וכאשר נדרשת המדינה לסייע לנפגעי תאונות דרכים במידה וחברת הביטוח נקלעה למצוקה כלכלית.

השבת הכספים תבוצע לאחר תיקון חקיקה שיאפשר לממונה על שוק ההון להורות לקרנית על השבת כספים מהקרן לפיצוי נפגעי תאונות דרכים,לטובת הפחתת מחירי ביטוח החובה לרכב. מקור העודפים שנצבר בקרנית ומחולקים לציבור נובע מרווחי השקעות שנוצרו בשנים האחרונות.

שר האוצר משה כחלון אמר כי "מדובר בכסף ששייך לאזרחים ולכן החלטנו להשיב להם אותו. הוצאות הביטוח של אזרחי ישראל גדלו משמעותית בשנים האחרונות ואנחנו פועלים כעת בכדי לצמצם אותן. נמשיך ונפעל להורדת יוקר המחיה בישראל ולהקל על האזרחים בכל מקום שניתן".

שרת המשפטים איילת שקד הוסיפה "הציבור נתן והציבור יקבל. נשיב לציבור את כספו. על ידי חלוקת כספי הקרנית נוכל לאפשר הקלה במחירי ביטוח הרכב לכלל הנהגים בישראל ולהקל על יוקר המחיה."