הלפרין. ערב סביר, ניצחון גדול
הלפרין. ערב סביר, ניצחון גדולעודד קרני, מנהלת הליגה

אפילו גדול האוהדים הפסימיים של הצהובים לא ציפה לכזו תצוגה הערב (ראשון), בהיכל מנורה מבטחים.

הגרלת משחקי הליגה הבכירה בכדורסל זימנה לאוהדי הכדורסל בארץ את משחק העונה כבר בפתיחת הליגה, במחזור השלישי של הליגה שרק החלה.

מכבי ת"א שבנתה את הקבוצה עוד לפני סיומה של העונה שעברה פגשה כבר הערב את היריבה המרה מירושלים שזכתה אשתקד בתואר האליפות לראשונה בתולדותיה, ועל פי המשחק הערב, לא מן הנמנע שבסיומה של העונה האליפות תישאר בבירה. 

אמנם שתי הקבוצות עדיין רחוקות משיאן ולא מאומנות בצורה המיטבית ביותר, אך אחרי התצוגה הערב מצד שחקני מכבי ת"א, נראה שאף תירוץ לא מתקבל. 

אפשר לדבר על המספרים. האחוזים, הכדורים החוזרים, האסיסטים והמתפרצות. בסוף, זה הכל עניין של רצון ואופי, כי כדורסל זה משחק פשוט. 

קורה שקבוצה נקלעת ליום רע. הזריקות לא נכנסות, הכדורים בורחים מהידיים והלחץ גם הוא תורם את חלקו. אך הערב, עשרות אלפי האוהדים הצהובים שהטריחו את עצמם בתחילת השבוע למשחק הבית של קבוצתם ראו בעיקר קבוצה אפאטית ואדישה, כזו שלא רוצה לנצח. כזו שמעדיפה כנראה לראות מאמן אחר על הקווים.

הפתיחה לא בישרה טובות עבור הצהובים, שהמשיכו להציג את היכולת הרעה שלהם מהמשחקים האחרונים שלהם בכל הקשור לסגירה בהגנה. 13 כדורים חוזרים של ירושלים, מול 9 בלבד של הצהובים ברבע הראשון סיפרו את הסיפור כולו. כל ילד יודע, בלי הגנה וכדורים חוזרים, קשה לנצח.

ירושלים הייתה חדה וסבלנית, הכדורים עברו בין הידיים של האדומים במהירות וההגנה הצהובה פשוט קיבלה סחרחורת. גודס ניסה לזרוק את כל מה שיש לו כבר במהלך הרבע הראשון, אך גם זה לא עזר לו ולשחקניו כשאלה ירדו מובסים בסיום 10 דקות בלבד של משחק, 23:12 לירושלמים.

האוהדים הצהובים עוד חשבו כי יותר גרוע מזה לא יכול להיות, וניסו לדחוף את שחקניהם בדרך למהפך אפשרי בתחילת הרבע השני, אך האשליות התנפצו ומוקדם מהצפוי כשירושלים פשוט הייתה גדולה על הקבוצה החיוורת מתל אביב. בסיום הרבע השני ועם הירידה למחצית ההפרש כבר צמח לכדי תבוסה של ממש, 53:29. 

נראה שנמוך מזה אין. ואולי זוהי תהיה נקודת המפנה אצל הצהובים?

בתחילת הרבע השלישי מכבי לחצה על הכדור, אך גם זה לא עזר לה במיוחד כששוב ההגנה החדירה שלה היא זו שאפשרה לאדומים להשאיר את היתרון על כנו. שם המשחק היה בחירת החלטות נכונה, ונראה שדווקא הצהובים, כשהם עם גבם אל הקיר עשו פחות טעויות בהתקפה.

המשחק התעורר לקראת סיום הרבע השלישי כשהלחץ נתן את אותותיו על האורחים מירושלים. מכבי צימקה את התוצאה ל-15 הפרש, והלחץ על הירושלמים רק הלך וגדל. פישר עם עבירה טכנית החזיר את הצהובים למשחק, כשהשחקנים התל אביבים עלו בטירוף לדקות האחרונות ברבע השלישי. 

שלשה של רוצ'סטי, יכולת מצויינת של לנדסברג, בחירת החלטות רעות בהתקפת האדומים והרבה מזל הביאו את הצהובים למזער נזקים לפני הרבע האחרון והמכריע, לקראתו ירדו הצהובים עם מינוס 10 נקודות בלבד, 66:56.

אל הרבע האחרון עלו שחקנים אחרים לגמרי. לפחות כך היה נראה, כשהמכבים פתאום נראו מפחידים הרבה יותר ממה שהיו במשך שני רבעים וחצי. פתאום ההגנה עבדה, ההתקפה התנהלה מצויין והאוהדים המקומיים לא ידעו את נפשם מרוב שמחה, על אף שהקבוצה פיגרה עדיין. 

ההפרש ירד ל-5 נקודות בלבד, כשהשעון הראה 7 דקות לסיום המשחק. דונטה סמית', הכוכב של האדומים מירושלים החליט לקחת את המשחק עליו, ולבדו החזיר את יתרון 10 הנקודות לזכות האורחים.

בצד הצהוב מי שלקחו עליהם את המשחק היו כרגיל, דווין סמית' וסילבן לנדסברג. אליהם הצטרף ג'ורדן פרמאר עם ניהול משחק מצויין בדקות הסיום של המשחק, אך גם זה לא עזר לצהובים ובסיום ירדו מנוצחים, 89:82.

כעת נראה שזהו עניין של זמן עד שמכבי יודיעו על פרידה ממאמנם, גיא גודס, שניהול משחק לא טוב שלו תרם גם כן להופעה הערב בהיכל נוקיה.