הגעת פצוע פיגוע לשערי צדק. ארכיון
הגעת פצוע פיגוע לשערי צדק. ארכיוןצילום: יונתן סינדל, פלאש 90

צעיר יהודי בן 19 נפצע הבוקר (שני) באורח קשה בפיגוע דקירה שהתרחש בצומת בית ענון, צפונית לקרית ארבע. המחבל נורה ונהרג.

צוותי מד"א העניקו טיפול ראשוני לישראלי שנדקר בצווארו ופינו אותו לבית החולים שערי צדק בירושלים, כשהוא מורדם ומונשם ומצבו מוגדר קשה ולא יציב. 

הפאראמדיקים של מד"א שהגיעו למקום האירוע סיפרו, "במקום היה צעיר כבן 19 בהכרה מלאה, הוא סבל ממספר פצעי דקירה במקומות שונים בגופו, הענקנו לו טיפול רפואי מציל חיים כשהמטרה שלנו הייתה להביא אותו לבי"ח על מנת להיכנס לחדר הניתוח בדחיפות, בדרך הוא קיבל טיפול לעצירת הדימומים"

פאראמדיק מד"א אהרון אדלר סיפר "במהלך הפינוי היינו בקשר עם ד"ר מרין מיחידת הטראומה בבי"ח שערי צדק שנערכו לקבל את הפצוע ולהכניסו לחדר ניתוח. עד שהגענו לבית החולים הענקנו לפצוע טיפול תרופתי לשמירה על לחץ דם על מנת שנגיע לבי"ח עם מדדים יציבים, הפצוע תקשר איתנו בדרך וכשהגענו לבי"ח הצוות הרפואי שהיה ערוך במקום העביר אותו במהירות לחדר ניתוח". 

אמש נפצע באורח בינוני אוהד הרץ בן ה-25 בפיגוע דקירה בצומת אריאל שבשומרון. המחבל שנמלט מהזירה נתפס כעבור מספר שעות על ידי כוחות גדולים של צה''ל שניהלו מרדף אחריו. צוותי מד"א שהוזעקו לזירה העניקו טיפול רפואי לפצוע ופינו אותו לבית החולים בילינסון בפתח תקווה לאחר שנדקר בפלג גופו העליון.

המחבל הערבי שביצע את הפיגוע הוא תושב הכפר ביתא הסמוך לשכם, בן 26, ואינו מוכר לכוחות הביטחון. בחקירה ראשונית בשטח קשר עצמו לאירוע. הוא הועבר לחקירת השב"כ.

ד"ר מרין מעדכן על מצב הפצוע הבוקר