דוד ד'אור בעדי עד: "הרגשנו שינוי תודעתי"צילום: אבי זנגי

(צילום: אבי זנגי)

חגיגות שבע עשרה שנים לעליית היישוב עדי עד שבבנימין, שמשו הזדמנות לחגוג גם את חנוכת בית הכנסת במבנה קבע גדול ומפואר ולהזמין אישי ציבור ומאות אורחים מיישובי הסביבה, להופעה מרוממת ומרגשת.

הזמר דוד ד'אור הופיע במקום בשיריו הידועים ובלחנים חדשים לספר תהילים מתוך הפרויקט המצליח שירת רבים.

ד'אור פנה לתושבים בתחילת המופע ואמר להם, "אתם גרים בגן עדן אתם בטח יודעים את זה, איך שהגענו לכאן הרגשנו שינוי. תודעתי. פנימי".

מדוברות היישוב נמסר, "דווקא בימים אלו כאשר קמים עלינו לכלותנו אויבים מבחוץ ואויבים מבפנים,  אנחנו מודים לה' על הזכות לחנוך בית מקדש מעט ולהעמיק את אחיזתנו באדמת הקודש".

ראש המועצה אבי רואה ברך את התושבים ואמר, "אנחנו שמחים להיות שותפים, גם אנחנו כמועצה, גם התנועה המיישבת אמנה, גם החטיבה להתיישבות. ובעיקר אני רוצה לחזק ולתמוך בהנהגה הציבורית של הישוב בשנים האחרונות אשר יד ביד אנחנו הולכים ביחד. ולמרות הבג"צים האלה והאחרים אנחנו ממשיכים לקבוע עוד יתד ועוד עוגן ועוד שורש כדי לפתח את ההתיישבות הצעירה כאן במזרח שילה".

שר החקלאות אורי אריאל התייחס לחשיבות ההתיישבות היהודית בחבל ארץ בנימין ונזכר בימים הראשונים של היישוב, "אני רוצה להגיד לכם תודה על מה שאתם עושים כל השנים. אתם ראויים לתודה ענקית מעם ישראל ובוודאי ממני. על ההתחלות המאוד קשות עד שהגענו למבנה הזה ולהתיישבות יפה, פורחת, חקלאית פה באזור הזה. אני רוצה לאחל לכולנו שתזכו להביא שמן זית מהמטעים שלכם ויין מהכרמים שלכם ולתת מהשדות שלכם וקורבנות מהעדרים שלכם".