זירת הפיגוע בפסגת זאב
זירת הפיגוע בפסגת זאבצילום: משטרת ישראל

חדשות טובות. הילד בן ה-13, אשר נפצע באורח אנוש בפיגוע הדקירה שביצעו שני נערים ערבים בשכונת פסגת זאב לפני כשבועיים, שוחרר היום לביתו.

מיד לאחר הפיגוע פונה הילד לבית החולים הדסה הר הצופים, שם טופל ממושכות ביחידה לטיפול נמרץ ובמחלקה הכירורגית, היום הוא שוחרר מבית החולים כשמצבו מוגדר טוב.

נזכיר כי צעיר יהודי כבן 21 שנפצע אף הוא באותו פיגוע נפרד אף הוא בתחילת השבוע מהצוות הרפואי ושוחרר לביתו.

פרופ' אחמד עיד, מנהל המחלקה הכירורגית בהדסה הר הצופים ומי שעמד בראש צוות המנתחים הרב תחומי, אשר הציל את חייו של הילד בניתוח ממושך, סיפר על הטיפול מציל החיים:

פרופ' אחמד עיד על הצלת הילד שנפצע בפיגוע
(צילום: דוברות הדסה)

נזכיר כי הפיגוע בוצע על ידי שני מחבלים ערבים קטינים, שהחלו את המסע האכזרי שלהם ברחוב הארבעה בשכונה, שם דקרו את הצעיר היהודי ופצעו אותו קשה. הפצוע התקדם לרחוב השישה עשר שם עצר אוטובוס שהרחיק אותו ממקום האירוע והוא טופל על ידי מד"א בתוך אוטובוס ברחוב הסיירת הירושלמית.

המחבלים המשיכו במעלה רחוב השישה עשר, הבחינו בילד היהודי בן ה- 13 רכוב על אופניים דקרו אותו ופצעו אותו באורח אנוש. אזרח שהבחין בדקירה של הילד, רץ לעברם והם החלו בבריחה לכיוון שדרות משה דיין כשהאזרח רודף אחריהם.

מחבל אחד נפגע ככל הנראה על ידי רכב ומחבל שני המשיך לרוץ. ניידת של תחנת שועפט עליה קצין ושוטר מג״ב הבחינו במחבל רץ לכיוונם עם סכין בידו, השוטרים קראו לו לעצור, משלא עצר ביצעו ירי לעברו וחיסלו אותו.