עתירת מראה לזו של 'הבית הפתוח'. עו"ד איתמר בן-גביר
עתירת מראה לזו של 'הבית הפתוח'. עו"ד איתמר בן-גבירצילום: מרים אלסטר, פלאש 90

שופט בית המשפט המחוזי בירושלים, אמנון כהן, דחה את בקשת המשטרה להשית מעצר בית מלא על נער יהודי שחשוד בשלוש הפרות של צו הרחקה מיהודה ושומרון שנחתם על ידי אלוף פיקוד המרכז רוני נומה.

התביעה המשטרתית הגישה ערר לבית המשפט המחוזי בעקבות החלטת בית המשפט השלום בבירה לדחות את בקשת המשטרה להשית עליו מעצר בית מלא.

עו"ד איתמר בן גביר פרקליטו של הנער הציג בדיון פסיקה רחבה של שופטים רבים שהורו על שחרור ללא מעצר בית אף של רוצחים שהפרו הגבלות שניתנו בעניינם. עוד טען עו"ד בן גביר כי המדינה לא יכולה לטעון למסוכנות בשל הפרת הצו המנהלי מבלי להציג את החומר בפני בית המשפט.

בעקבות טענותיו של עו"ד בן גביר הציע השופט אמנון כהן לתביעה לחזור בה מהערר ואולם נציג התביעה סירב וביקש לשחרר את הקטין למעצר בית מלא.

השופט כהן הורה כאמור לשחרר את הצעיר מבלי להשית עליו מעצר בית מלא וקבע כי הצעיר שעל פי הצו המנהלי צריך לשהות בביתו בשעות הלילה ישהה בביתו בשעות הלילה כפי שמורה הצו. כמו כן החמיר השופט כהן את תנאי ההפקדה הכספית והורה על הפקדה של 5,000 ש"ח במקום 2,000 ש"ח.

עו"ד איתמר בן גביר מסר לאחר הדיון, "אני מביע שביעות רצון מהחלטת השופט במיוחד לאור העובדה שהתביעה התבססה על תקדים שנוצר לפי כשבועיים בו השופט רומנוב מבית המשפט המחוזי שלח נער למעצר בית מלא בנסיבות פחות חמורות.

"אני שמח שהפסיקה שהצגתי הצליחה לשכנע את השופט שאין לקבל את ערר המדינה אך יחד עם זאת לטעמי היה נכון גם לקבל את הטענות שלנו שאין בתיק כלל ראיות נגד הנאשם. מכל מקום, אבסורד שמדינת ישראל משקיעה כל כך הרבה אנרגיות כלפי הצעירים הללו שמייצגים בעיני את ארץ ישראל היפה", הוסיף.