הרב זלמן ברוך מלמד
הרב זלמן ברוך מלמדצילום: ערוץ 7

אנו פונים לחברי הכנסת של הבית היהודי ובראשם נפתלי בנט ואורי אריאל.­­­

כעת הזמן שעליכם לעמוד ולדרוש לבטל את הקפאת הבנייה בירושלים וביו"ש, ולפתור את בעיית הבתים הבלתי מוסדרים שנבנו לפני שנים ביהודה ושומרון על ידי חוק ההסדרה. והיה ויימצאו בעלי הקרקע, יינתנו להם פיצויים.

כל עוד היה סיכוי למנוע את ההסכם של מדינות המערב עם איראן, היה אפשר להבין את ראש הממשלה שחשש שפעולה כזו תחבל במאמץ לבטל את ההסכם. אך כעת שההסכם נחתם, אין שום תירוץ ואי אפשר להמשיך להיות שותפים בממשלה שמקפיאה את ההתיישבות. יש בזה כעין הכרזה שאין לנו זכויות בירושלים השלמה ובמרחבי מולדתנו ביהודה ושומרון.

אין אנו יכולים להיות שותפים להסכמה כביכול לחלוקת הארץ וחלוקת ירושלים.

ההקפאה פוגעת פגיעה קשה בהתפתחות הטבעית של היישובים ביו"ש. עמדה זו שיש צורך לבטל את ההקפאה מוסכמת על רוב הקואליציה, ועל הבית היהודי להוביל את המהלך.

האיומים והחששות שהדבר יפגע בנו מבחינה מדינית, והאיומים שהממשלה תיפול או תשתנה, אין בהם כדי להרתיע ולמנוע מלעמוד על התביעה הבסיסית הזאת של ביטול ההקפאה והסדרת הבתים.

צריך לקחת סיכונים מחושבים ולדעת שהתביעות שלנו צודקות ומובנות. המצב הקיים הוא בלתי סביר וצריך להתנות את ההשתתפות בממשלה בביטול ההקפאה ובחקיקת חוק ההסדרה. לא להסתפק בהבטחות, אלא לדרוש ולראות מעשים בפועל.

חזקו ואמצו חברי הבית היהודי, וד' יצליח דרככם.