מעמד חתימת ההסכם
מעמד חתימת ההסכםצילום: ערוץ 7

שר הכלכלה, אריה דרעי, יו"ר ההסתדרות אבי ניסנקורן ונשיא התאחדות התעשיינים, שרגא ברוש חתמו היום (חמישי) בלשכת שר הכלכלה דרעי על הסכם קיבוצי חדש.

ההסכם קובע כי החל מיולי 2016 יועלה מינימום ימי החופשה במשק ל-11 ימים ומינואר 2017 מינימום ימי חופשה במשק יעלה ל-12 ימים.

בימים הקרובים בכוונתו של שר הכלכלה דרעי לחתום על צו הרחבה שירחיב את תוקף ההסכם לכלל המשק.

כיום מינימום ימי החופשה לעובדים עומד על 10 ימים עבור שבוע עבודה של חמישה ימים ו-12 ימים עבור שבוע עבודה של 6 ימים.

בהתאם להסכם החדש, עובדים בעלי ותק של עד שנתיים ייהנו מתוספת של 2 ימי חופשה נוספים בשנה על חשבון המעסיק ועובדים בעלי ותק של 4-3 שנים ייהנו מיום חופשה נוסף על חשבון המעסיק.

בנוסף, דווח כי בהמשך להסכם קודם בין ההסתדרות למעסיקים, ובכפוף להסכם הקואליציוני של ש"ס, מעלה השר דרעי ביום ראשון הקרוב לממשלה לאישור את תיקון שכר מינימום אשר יעלה את שכר המינימום ל-5,300 שקל בחודש החל משנת 2017.

ח"כ רחל עזריה (כולנו), יוזמת חוק החופשות שעבר לפני שבועיים בקריאה טרומית ובעקבותיו נחתם ההסכם, אומרת "זהו צעד ראשון וחשוב לקראת התאמת מספר מינימום ימי החופשה לזה שקיים ב-OECD, העומד על 15-20 ימים. אני מברכת על הצטרפותם של המעסיקים וההסתדרות ליוזמה להגדיל את מספר המינימום של ימי החופשה לעובדים".

לדבריה, "זהו צעד משמעותי להתאמת שוק התעסוקה של היום לרוח חוק החופשות שנחקק ב-1951. בישראל לא נגעו במספר ימי החופשה לעובדים במשך 64 שנה, והגיע הזמן לעשות זאת. לעובדים במשק היום מגיע לקבל את אותם תנאים שהחוק נתן להוריהם וההתאמה הזו מתבקשת. כלכלנים רואים קשר ישיר בין רווחת עובד לבין פריון, לכן הגדלת ימי החופשה יטיב עם המשק כולו".