ג'רבי בעת זכייתה אמש. רה"מ מטפל
ג'רבי בעת זכייתה אמש. רה"מ מטפלרויטרס

על אף שהדבר כבר היה ידוע עוד לפני יצאה לדרך תחרות הג'ודו בעיר אבו-דאבי, עיר הבירה של איחוד האמירויות, ראש הממשלה נתניהו הורה הבוקר (ראשון) למזכיר הממשלה ויו"ר המטה לביטחון לאומי להתערב בחרם הספורטיבי על ישראל.

כזכור, זה זמן רב שהספורטאים הישראלים נאלצים להתחרות במספר ענפים ללא ציון המדינה אותה הם מייצגים וללא אף סממן ישראלי. מדובר בתחרויות שמתקיימות במדינות אויבות וזרות, כאלה שאינן מקיימות יחסים דיפלומטיים עם ישראל, ובעיקר מדובר במדינות הערביות העשירות.

תחרות הג'ודו העולמית שהתקיימה אמש באבו-דאבי, בסיומה זכתה ירדן ג'רבי הג'ודוקאית הישראלית במדליית הארד, היה רגע השיא כנראה של החרם הספורטיבי המכוער על ישראל.

אל האליפות במדינה הערבית העשירה נסעו ג'רבי וחבריה לענף לאחר שש שנים שלא הצליחו להיכנס לשם. הוויזות שסידרו להם למדינה הזרה הבטיחו להם השתתפות בתחרות אך רק בסמוך לה התוודעו חברי המשלחת כי לא יכולו להשתתף בתחרות עם אף סממן ישראלי, לא דגל, לא המנון במידה של זכיה, ואפילו לא שם המדינה.

חברי המשלחת הישראלית התחרו תחת דגל האיגוד העולמי, וכאמור, רגע השיא של המשלחת, עם זכייתה של ג'רבי במדליית הארד בקטגוריית 63 ק"ג, הסתיימה עם דמעות וללא המנון המדינה, סמלה או שמה של ישראל.

באיגוד הבינלאומי אמרו כי הסיבה להיעדר סממנים ישראליים נבעה בשל שיקולים ביטחוניים, אך דבר זה נהיה כבר בשגרה, לאחר שזו לא הפעם הראשונה בה נעדרים סממנים ישראליים בתחרויות העולמיות, ובישראל חוששים מחרם ספורטיבי.

על כן הורה ראש הממשלה נתניהו הבוקר, למזכיר הממשלה וליו"ר המטה לביטחון לאומי להתערב בסוגיה ולבחון האם אכן קיים חרם ספורטיבי על ישראל.

החלטתו של נתניהו הגיעה בשל בקשה דחופה ולחץ מצידה של שרת התרבות והספורט מירי רכב, לאחר שזו הזדעזעה אמש מהאיסור על הנפת דגל ישראל והשמעת ההמנון הלאומי לאחר זכייתה של ג'רבי בתחרות הג'ודו.

כזכור, לאחר הזכיה אמר רגב, "החרם על ישראל בספורט ובתרבות מרתיח ומקומם ובכוונתי להלחם בו. נבחרת ישראל, ככל הנבחרות בעולם, זכאית לייצג את ישראל עם הדגל וההמנון הלאומי בכל תחרות ובכל יבשת. לא אעבור על זה לסדר היום".

בנוסף להוראתו של ראש הממשלה נתניהו, השרה רגב מתכוונת לטוס כבר בזמן הקרוב לציריך שבשוויץ בכדי להיפגש עם יו"ר הוועד האולימפי ולדון איתו יחד על פתרון לסוגיה בכדי שאירועים כאלה לא יחזרו שנית לעולם.

"זהו מחדל שלא אעבור עליו לסדר היום", אמרה השרה. "אם נדרש לצעדים קשים ומורכבים נדע גם את זה לעשות. הספורטאים הם השגרירים שלנו, אנחנו מחוייבים לאפשר להם להניף את הדגל ולהשמיע את ההמנון בגאווה".