הרב חיים דרוקמן בלשכתו
הרב חיים דרוקמן בלשכתויוני קמפינסקי

הפרסום בעיתון 'משפחה' שבו קרא סגן העורך למוסלמים שלא לרצוח חרדים כיוון שהם אינם עולים להר הבית זעזע מאוד את הרב חיים דרוקמן, ראש ישיבות בני עקיבא, שבשיחה עם ערוץ 7 קורא לרבני המגזר החרדי להביע את מחאתו ולחדד מסרים של אחריות ואחדות.

"אני מרגיש כאב שאין כדוגמתו", מתאר הרב דרוקמן את תחושותיו לנוכח הפרסום בעיתון. "לא האמנתי למראה עיניי כשהראו לי את זה. ממש מזעזע עד היכן השפל יכול להגיע", הוא אומר אם משמעות דבריו של סגן עורך העיתון היא ש"יהודים שהם בעד עלייה להר הבית אפשר לרצוח? זה לא מזעזע?".

הרב דרוקמן מדגיש בדבריו כי הוא "דן לכף זכות את הכותב שוודאי הוא לא מתכוון לזה, אבל כך משתמע מדבריו". לזאת מוסיף הרב ומגדיר את הפרסום כ"שטות שביטויה רשעות".

" איזה בלבול, איזו מנטאליות גלותית יש כאן, לפנות לאויבינו בנפש, למרצחים, ולהגיד להם שאותנו אנא אל תרצחו, ומכאן משמע שיהודים אחרים מותר לרצוח... אני מקווה שהרבנים שהם נשמעים להם יגיבו על כך בחומרה המתאימה ויפקחו עיניהם לאחריות יהודית, לאחדות ולאחווה היהודית גם כשישנם חילוקי דעות".

על היעדרה של תגובה משמעותית של רבני המגזר החרדית לפרסום אומר הרב דרוקמן כי קשה לו להאמין שאכן אין ולא תהיה תגובה כזו. "אולי לא ראו את זה. אני לא יכול להבין". לאותם הרואים בכך מעין בדיחה או הלצה הוא אומר: "זה לא בדיחה. זה רציני מאוד. זה לא בדיחה. גם בדיחה כזו היא איומה ונוראה. אני פונה לרבנים ומבקש מהם שיעשו את מה שהם מצווים לעשות ויפקחו את עיני אלה שנשמעים להם וילמדו אותם את האמת היהודית הפשוטה".

הרב דרוקמן מסכים גם להגדרת פרסום שכזה כחילול ה' בעיני הפלשתינים הרואים את השיח הדתי בתוך העם היהודי וממילא כבוד ישראל מתחלל בעיניהם. "אין ספק שבדברים האלה יש חילול ה' נורא, כלפי פנים וכלפי חוץ. מה יגידו עלינו אחינו הקרויים חילוניים? מה הם יגידו על היהודים הקרויים החרדים? כך מדברים יהודים אחד על השני? ומה יגידו הערבים עלינו? הרי זו בושה שאין כדוגמתה. חילול ה' צועק ממש. ולכן הרבנים צריכים להיכנס לעובי הקורה ולמנוע חילול ה' להבא. הרי כולנו ממצווים להרבות קידוש ה' והלוואי נרבה קידוש ה'".

הרב דרוקמן מדגיש בדבריו כי אינו רוצה לומר לרבנים החרדים כיצד לפעול אל מול הפרסום המקומם, אך לטעמו חשוב שתהיה תגובה ברורה ונחרצת בסוגיה.