מאיטליה באהבה נגד החרם

הצטרפנו לקבוצה של נציגי קהילות יהודיות מאיטליה בביקור בשומרון. חברי הקבוצה הגיעו אתמול (ראשון) ליישוב פדואל, נפגשו עם בני המשפחה של הזוג הנקין הי"ד ולאחר המפגש המרגש יצאו לאתר "המרפסת של המדינה" בפדואל כדי לפגוש את ראש המועצה יוסי דגן וללמוד על החשיבות האסטרטגית של האזור.

מהביקור בשומרון המשיכו חברי המשלחת לכנסת, שם נפגשו עם יו"ר הכנסת נפגש עם מנהיגי יהדות איטליה כחלק מפעילות כוללת הנעשית למיגור החרם ביוזמת ראש מועצת שומרון יוסי דגן וארגון "לב העולם".

ארגון 'לב העולם' הוא ארגון שקם ע"י אנשים פרטיים תושבי השומרון שהחליטו להלחם בחרם באופן עצמאי. הם נפגשים עם קהילות בכל רחבי העולם בחוגי בית, מספרים להם על היצרנים ביהודה ושומרון ועל יו"ש עצמה ומאפשרים להם לקבל ישירות לבית חבילות של מוצרים מוחרמים מיו"ש. בין השאר: דבש, סבונים, נרות, בשמים, שוקולדים ועוד. 

במהלך המפגש, כתב יו"ר הכנסת מכתב שיצורף לכל חבילות המוצרים המוחרמים הנשלחים בכל רחבי העולם למיגור החרם. מכתב הוקרה לקונה המודה לו על התגייסותו למלחמה בחרם. 

"מדינת ישראל לא מאוימת כלכלית מהחרם", הדגיש יו"ר הכנסת ח"כ יולי אדלשטיין, "אבל החרם הזה מוציא אותי מדעתי  כי מדובר בצביעות שאין לה גבול. הרי אתם לא רואים אנשים מוותרים על האייפונים שלהם בשם החרם על ישראל וגם לא מוותרים על המחשבים הניידים. הרבה יותר נוח להחרים עגבניות שרי ודבש של יצרנים קטנים. זה גם מצטלם יותר טוב בפייסבוק". 

"צריך להבין שהחרם הוא לא בעד הפלסטינים", אמר ראש קהילת יהודי רומא לשעבר ריקרדו פציפיצי, "הוא לא פרו פלסטיני, אלא הוא נגד היהודים בכל העולם ואנחנו לא ניתן לזה לקרות". אחת מחברות המשלחת אמרה: "יהודה ושומרון אינם החזית. כל מקום שיש בו יהודי הוא החזית. ולכן אנחנו חייבים לחבק את המפעל הגדול הזה של לב העולם ומועצת שומרון. זו המלחמה של הטוב ברע. 

"אנחנו כאן היום כדי להמשיך את המלחמה הכל כך חשובה למיגור החרם", הסביר ראש מועצת שומרון יוסי דגן, "מנהיגי יהדות איטליה שנמצאים איתנו כאן היום הם חוד החנית של המלחמה הזו. לא ניתן לשבור את היצרנים של יהודה ושומרון. יחד ננצח. מכאן נמשיך לחזק את ההתיישבות דרך כל יהודי אירופה".