ריקו שירזי
ריקו שירזיצילום: פלאש 90

בית המשפט המחוזי בתל-אביב, השופט עודד מודריק הרשיע הבוקר (שני) את העבריין ריקו שירזי, בהוצאת חשבוניות פיקטיביות בסך של למעלה מ-25 מיליון שקל ובכך סייע לאחר להתחמק מתשלום מס.

עוד הורשע שירזי בהתחמקות מתשלום מס בגין הכנסותיו בסך של מעל 3 מיליון שקל ומתשלום מע"מ של 503,600 שקל וכן בעבירות הלבנת הון בסך של מעל 14.5 מיליון שקל.

המחוזי הרשיע את שירזי גם בעבירת שיבוש הליכי משפט. שירזי הורשע בחמש משש העבירות שיוחסו לו בכתב האישום.שירזי זוכה מעבירת איומים אחת שיוחסה לו. 

השופט מודריק התייחס בהכרעת הדין לסוגית עד המדינה וכתב "לדעתי בפרשה הזו יש אינטרס ציבורי ראשון במעלה לקיים את הסכם עד המדינה גם אם תמצי לומר שחלקו של הנאשם נופל במשהו מחלקו של עד המדינה. כוונתי לכך שהנאשם מהווה לאורך שנים 'יעד משטרתי' ראשון במעלה (יעד משטרתי ברמה הארצית). הגדרה כזו איננה דבר של מה בכך. פירושה שנגד הנאשם הצטברו לאורך השנים מידעים הכורכים אותו בפעילות עבריינית המתפרשת על פני המדינה כולה, ואולי גם חוצה גבולות. זו פעילות מסוכנת שחשיבות סיכולה כל כך גבוהה עד שהיא מצדיקה השקעת משאבים גדולים כדי לחשוף אותה או למנוע אותה".

מכתב האישום עולה כי במהלך 2010 ו-2011, פעל שירזי לביצועה של תכנית עבריינית, במסגרתה נתן הלוואות בריבית קצוצה ללווים שונים וביצע עבירות במטרה להסתיר את מתן ההלוואות, להתחמק מתשלום מס הכנסה ומע"מ בגין הריביות אותן גבה, ולהלבין רכוש שמקורו בעבירה או אשר שימש ואפשר את ביצועה.

לפי הנטען, עשה שירזי שימוש בעוסקים שונים (חברת לב אנרגיה, עסק בשם "קריסטל" וחברת אלמקס) בהם פעל עד המדינה, שביצע את העבירות נשוא כתב האישום מטעמו של שירזי, במטרה לסייע לו להסתיר את מתן ההלוואות ולהתחמק ממס הכנסה ומתשלום מע"מ. שירזי קשר קשר עם עד המדינה לרישום כוזב במסמכי החברות לב אנרגיה ואלמקס ולהוצאת חשבוניות מס על שם העוסקים בהן ירשם בכזב, כי העוסקים ביצעו עסקאות אמת עם הלווים.

עוד נטען בכתב האישום כי במסגרת החקירה פעל הנאשם לשיבוש הליכי משפט בכך שדאג, לאחר מעצרו ותחילת החקירה הגלויה, להעלים מביתו את רשימת הלווים אשר הוסתרה במקום מסתור בביתו, ואף הכחיש את העובדה שרשימת לווים נמצאה במקום המסתור טרם העלמתה.