נבחרת הג'ודו חזרה ארצה בצל הסתרת הדגל

נבחרת ישראל בג'ודו שבה היום מהתחרות הבינלאומית באבו דאבי, בה זכתה ירדן ג'רבי הישראלית במדליית הארד, אך הנבחרת הופיעה ללא שום סממני זיהוי עם ישראל, ואף שמה של המדינה לא הוזכר.

משה פונטי, יו"ר איגוד הג'ודו הבהיר כי הדבר הנכון היה ליטול חלק באירוע. "אנחנו לא הסתרנו מאף אחד שאנחנו ישראלים. אנחנו לא פוליטיקאים אלא ספורטאים. תפקידי כיו"ר האיגוד הוא לסייע לספורטאים ולמאמנים שלי להצליח כמה שניתן, וזה מה שאני עושה".

שני הרשקו, מאמן הנבחרת היה חריף יותר. "כל מה שהיה באבו דאבי, ונראה לכם כדבר חדש, הוא לא ממש כזה. אנחנו מסתובבים בכל העולם, גם במדינות עם יחסים הכי טובים עם ישראל, עם אבטחה, ונאסר עלינו לחשוף את דגל ישראל, ולשאת את השם ישראל".

הוא סיפר על החוויות הבלתי נעימות שעוברת נבחרת הג'ודו: "אנחנו הולכים בדרך לא דרך, נכנסים דרך מטבחים של בתי מלון כדי להגיע לחדר, ודרך חדרי שירותים של תחרויות כדי להגיע אל מאחורי הקלעים. יש המון ישראלים שמשרתים את המדינה ומסתירים את זהותם הישראלית, זו לא המצאה של הספורט. יש למדינת ישראל בעיה ולהטיל עלינו את האחריות לפתור אותה - זה גדול עלינו".

הג'ודוקא ירדן ג'רבי, שזכתה במדליה, לא מתחרטת על התחרות: "אני שמחה מאוד שעלינו להתחרות, ואני שמחה שהצלחתי לזכות במדליה - זה היה מאוד חשוב לי".

היא שיבחה את ההחלטה אותה כינתה "אמיצה" של יו"ר איגוד הג'ודו וסיפרה כי "במרוקו שרקו לנו בוז מהקהל וקיללו אותנו, והיה קשה להתרכז. כאן ראיתי את כולם עם גלימות לבנות מריעים לי, וזה היה שונה. הסתירו את הדגל, לא הסתירו, יודעים שאני ישראלית ומייצגת את ישראל. מבחינתי זה לא משנה ואני חושבת שגם מבחינתם זה לא שינה".