פינוי בבלאדים: גירוש משפחה ועדר הכבשים

כוחות הביטחון פשטו בלילה הקודם על גבעת הבלאדים סמוך לכוכב השחר ופינו את המאחז.

הכוחות פירקו שני מבני מגורים, החרימו ציוד רב וסילקו מביתה משפחה עם שני ילדים שהתגוררה במקום עם קבוצת רווקים.

לטענת תושבי המקום, הכוחות סירבו תחילה להציג צו, ולבסוף הציגו צו שטח צבאי סגור משנת 99', החתום בידי שר הביטחון יעלון בעת שהיה אלוף פיקוד מרכז. עוד הם טוענים כי במהלך החרמת העדר בוצעה התעללות בכבשים ואף במהלך ההובלה מתו שניים מהכבשים.

במהלך הפינוי נעצרו שני תושבים בחשד לשהיה בשטח סגור והפרעה לשוטר, ושוחררו במהלך הלילה לאחר שקיבלו סיוע משפטי מעו"ד רחביה פילץ מארגון חוננו שהגיע לתחנת משטרת בנימין.

נריה בן פזי, בעל העדר שהיה בין העצורים סיפר כי מובילי בעלי החיים ביצעו את כל העוולות האפשריות מבחינה חוקית. "עברתי קורס הובלת בעלי חיים, ומי שביצע את ההחרמה עבר על כל הכללים האפשריים וביצע עבירות פליליות ופגיעה חמורה בעדר", אומר בן פזי.

אביו, הרב בנצי בן פזי מכוכב השחר שהגיע לגבעה לאחר ההודעה על הפינוי, תיאר את שאירע במקום, "כל הפעולה הזו היא אנטי אנושית ממעלה ראשונה", אומר הרב בן פזי.

"פינו מהבית משפחה עם ילדים קטנים, אזקו את התושבים והשאירו אותם שלוש שעות יושבים שם בשטח לראות איך מפנים את הציוד ודוחפים את הכבשים בצורה כזו, והלב של הבן שלי נקרע. לכל כבשה יש שם. אתה רואה את העדר שהשקעת בו את כל הנשמה וכל החיים שלך כשהוא עובר התעללות בצורה כזו, כל הכבשים נזרקות בלי כבש להובלה למשאית ובלי כלום. הביאו חברה של לכידת בעלי חיים והעובדים שם בכלל לא ידעו איך מובילים כבשים אלא התחילו לגרור אותן וכמעט שברו את הרגליים שלהן. לקחו את האמהות והשאירו את הטליים בלי חלב ובלי יכולת לאכול ושתי כבשים מתו בהובלה".

"אזקו את הבן שלי עם ידיים מאחורי הגב, לא נתנו לו לשתות שלוש שעות והוא נהיה מיובש לגמרי. פשוט היה נורא ואיום. לרב של הישוב שהגיע לראות מה מתרחש לא נתנו להתקרב ולדבר עם הקצינים שם", מוסיף בן פזי. כעת מוחזקות הכבשים ללא טיפול וללא השגחה, ככל הנראה באחד מבסיסי המנהל האזרחי, ולבעלי העדר טרם הוברר האם בכוונת המנהל האזרחי לשחרר את הכבשים.

עו"ד מנשה יאדו מארגון חוננו פנה הערב באופן דחוף למנהל האזרחי בדרישה לשחרר את העדר, שכן הוא מוחזק ללא טיפול וללא השגחה במקום החשוף למחלות.

מארגון חוננו נמסר בתגובה כי בכוונתם לפעול משפטית כנגד כל האחראים לפינוי ולהתעמרות בתושבים ובבעלי החיים. "שוב אנו עדים לתופעה מזעזעת של פגיעה בזכויות יהודים. גירוש משפחה עם ילדים קטנים מביתה ללא התרעה ומכח צו שנחתם לפני 16 שנה ונשלף מארכיון כלשהוא, הוא מעשה שלא יעשה.

"גם הפגיעה ברכוש התושבים וההתעללות בעדר הכבשים בצורה שהובילה לפגיעה קשה בבעלי החיים ואף למוות של מספר כבשים היא מחרידה ועוברת על חוק צער בעלי חיים. אנו נפעל בכל הכלים המשפטיים כדי למצות את הדין עם הרשויות והחברה האזרחית השותפה למעשה".

עו"ד מנשה יאדו מסר "לא היה מקום ואין אח ורע לפינוי של תושבים בלי הליך של התראה מוקדמת ובלי הליך של שימוע. אין שום צל צילו של ספק כי אילו היה המנהל פועל בדרך חוקית שעונה על כללי המנהל התקין הצדק הטבעי והמוסר הכללי באופן שהיתה מתקיימת פרוצדורה סבירה מקדימה התראה ושימוע כי אז לא היה נגרם שום נזק לאינטרס של אכיפת הצו משנת 99, וברור כי התכלית של הפעולה לא היתה אכיפת הצו אלא פירוק ברוטלי ולא חוקי של גבעת הבלאדים בתואנה ובעלה תאנה של שמירה על אותו צו ארכאי".

מהיחידה לתיאום פעולות הממשלה בשטחים נמסר: ''אתמול בוצעה פעילות אכיפה לפינוי מבנים בלתי חוקיים אשר הוקמו ללא היתר באזור בנימין. במהלך פעילות האכיפה התעמתו תושבי המקום בצורה אלימה עם כוחות הביטחון אשר נכחו במקום. באשר לטענות שהועלו על אופן העברת בעלי החיים הנושא ייבדק''.