אריה דרעי
אריה דרעיצילום: חזקי עזרא

נוכח המצב הביטחוני ולאור המחסור במאבטחים, התקיימה הערכת מצב במינהל ההסדרה והאכיפה של דיני עבודה במשרד הכלכלה ביחד עם הגורמים הרלבנטים במשרד לביטחון פנים ובמשטרת ישראל.

בעקבות כך, אישר הבוקר שר הכלכלה אריה דרעי הארכת היתר להעסקת עובדים בשמירה בשעות נוספות, בשבועיים נוספים – עד לסוף חודש נובמבר.

ההיתר קובע כי למשך תקופה זו ניתן להעסיק שומרים ומאבטחים עד 14 שעות ביום עבודה ולא יותר מ-37 שעות בשבוע  וזאת על מנת לאפשר לחברות האבטחה להגביר את רמת הכוננות ברחבי הארץ.

יודגש כי ההעסקה בהתאם לתנאי ההיתר החדש תהא רק בהסכמת העובד וכי כל עובד שיועסק מעבר ל-12 שעות ביום יקבל הפסקה נוספת, מעבר לקבוע בחוק, בת חצי שעה. יש לציין כי ההיתר יחול רק על עובדים המועסקים לא יותר מ-6 ימים בשבוע.

ההסדר יוצר איזון בין הצורך במשק לעובדים באבטחה ובשמירה לאור האירועים הביטחוניים האחרונים לבין שמירה על זכויות העובדים.

"למאבטחים תפקיד חשוב ומשמעותי במאבק נגד הטרור בארץ, בשמירה על הסדר והחזרת תחושת השקט והביטחון לציבור", אמר דרעי. ''בעקבות הביקוש הגובר לאבטחה בימים אלו והצורך בהארכה, אישרתי הרחבת העסקת המאבטחים במשך של שעתיים נוספות בכל משמרת.

''עם זאת, נקפיד לפקח ולאכוף את תנאי העסקת המאבטחים, לרבות מנוחה נוספת בגין הרחבת שעות ההעסקה והמעסיקים מחויבים במתן מלוא הזכויות למאבטחים ובהתאם לחוק" הדגיש.