מרכז העיר ירושלים
מרכז העיר ירושליםצילום: סופי גורדון, פלאש 90

חרף המצב הביטחוני ההשתלמות השנתית של פורום סגני ראשי ערים וממלאי מקום ראשי רשויות תתקיים, כמתוכנן, בירושלים.

המצב הביטחוני בירושלים הביא דווקא להתגייסות שיא של הסגנים וממלאי המקום וההשתלמות עומדת על תפוסה כמעט מלאה. הכנס יערך בין ה-15-17 בנובמבר.

את הכנס יכבדו שרים בכירים ואישי ציבור ביניהם: שרת המשפטים, איילת שקד, שר החינוך, נפתלי בנט, שר הקליטה, זאב אלקין, שר הפנים והמשנה לרה"מ, סילבן שלום, שר הכלכלה, אריה דרעי, שר התחבורה והמודיעין, ישראל כץ, שרת התרבות והספורט מירי רגב, שר החקלאות, אורי אריאל, השר לשירותי דת, דוד אזולאי, יו"ר ועדת הרפורמות, ח"כ אלי כהן, יו"ר ועדת חוץ ובטחון ח"כ צחי הנגבי, ועוד.

מארגני האירוע מציינים כי פורום הסגנים וממלאי מקום ראשי רשויות במרכז השלטון המקומי מהווה את השדרה המנהיגותית השנייה בחשיבותה ברמה המוניציפאלית, אחרי ראשי הרשויות. "הסגנים הם העומדים בחזית הראשונה אל מול התושבים ונחשפים באופן ישיר ביומיום אל צרכיהם. סגני ראשי הרשויות משקפים את כל הקשת הפוליטית בישראל, ומהווים את השדרה המרכזית של הפוליטיקה בישראל", נמסר.

כיום משמשים במרכז השלטון המקומי, במועצות המקומיות ובמועצות האזוריות כ-500 סגנים, סגניות וממלאי מקום. רובם המכריע של הסגנים נבחרים באופן ישיר ברשימות השונות.

אורי בוסקילה יו"ר פורום הסגנים אמר, "נושא ההשתלמות השנה הוא 'מנהיגות מוניציפאלית בחברה הישראלית' מחובתנו כנבחרי ציבור להוות דוגמא ולשמש כשגרירי כבוד של העיר ירושלים, בירתנו הנצחית. מנהיגות מוניציפאלית נמדדת גם בעיתות משבר וכאן אנחנו רוצים להוות דוגמא ולחזק את העיר ירושלים".