קרלוס גרסיה מנסה להתמודד עם שחקני פורטו, הערב
קרלוס גרסיה מנסה להתמודד עם שחקני פורטו, הערבצילום: רויטרס

עמדו במשימה. שחקני מועדון הכדורגל של מכבי ת"א עמדו במשימתם הערב (רביעי), עת שיחקו מול פורטו הפורטוגלית במחזור הרביעי במסגרת ליגת האלופות, כשלמרות ההפסד בתוצאה 3:1, לפחות שברו את בצורת ההבקעות שלהם בליגת האלופות.

הצהובים עלו אל המשחק הערב עם מטרה אחת, רק לא לשחזר את ההישג השלילי של מכבי חיפה בהופעתה האחרונה בליגת האלופות, כשסיימה את שלב הבתים באותו הקמפיין עם 0 נקודות ו-0 שערים.

הצהובים אירחו את פורטוגל הפורטוגלית בתקווה גדולה ובאמונה כי הפעם הם יכולים לעשות זאת, בעיקר בזכות המשחק הקודם ביניהן במחזור הקודם לפני שבועיים, כשמכבי אמנם הפסידה בתוצאה 0:2 אך הציגה יכולת משופרת ביחס למשחקים הקודמים במפעל הבכיר.

גם הערב הציגו הצהובים נחישות גדולה בכל הקשור להנעת הכדור קדימה ותעוזה לנסות ולתקוף את שערו של איקר קסיאס, שוער פורטו המצויין והוותיק, אך הכדור לא נכנס. רק הכשלה ברחבת הפורטוגלים על ערן זהבי, שמי אם לא הוא גם כבש את בעיטת העונשין מ-11 מטרים, מנעה את המבוכה הגדולה בלהישאר שוב עם מאזן של 0 שערי זכות ו-0 נקודות.

הצהובים אמנם יכולים להיות מרוצים מכך שנלחמו ולא עשו הנחות לפורטוגלים, אך עדיין ליקויים רבים בקבוצה בעיקר בחלק ההגנתי, הם אלה שהיו לרועץ עבור המכבים גם הערב, ובסיום הפסד רביעי מתוך ארבע משחקים בשלב הבתים של ליגת האלופות, 3:1 לפורטוגלים העדיפים.

כאמור, המשחק נפתח דווקא לא רע מצידה של מכבי כשזו הניעה את הכדור היטב ואף הגיעה למצבי הבקעה שלרוע מזלם הסתיימו ללא שער. 

בדקה ה-19, פורטו ניצלה את החלק האחורי הרופף של הצהובים ובתוספת ליציאה רעה של שוער הצהובים ראיקוביץ' הסרבי הצעיר, עלתה ליתרון. בדקה ה-49 הפורטוגלים הכפילו את התוצאה כששוב כיסוי הגנתי רע של הצהובים השאיר את אנדרה אנדרה פנוי לבדו ומקרוב נגח את השני של האורחים.

בדקה ה-72 זה כבר היה נראה בדרך לתבוסה, כשהפורטוגלים כבשו את השלישי שלהם במשחק ללא שום הפרעה מצידם של שחקני ההגנה הצהובה. מזל גדול ומעט עזרה משופט המשחק הביאה לצהובים רגע של נחת כשערן זהבי סםק הוכשל ברחבת האורחים ואת בעיטת העונשין מ-11 מטרים כבש לשערו של קסיאס.

עוד טרם המשחק התבטא מאמן הצהובים כשאמר כי הקבוצה תלויה ביכולת של הקפטן המכבי זהבי, וזה הוכיח שוב כי אכן בלעדיו מכבי לא יכולה, זאת על אף משחק לא טוב שלו.

בסיום, 3:1 לפורטוגלים. מכבי תסיים במקום האחרון בבית, ואם תמשיך להציג בחלק האחורי את היכולת הזו שהציגה הערב, היא תסיים את הופעותיה בליגת האלופות עם מאזן דומה לזה של חיפה בכל הקשור לנקודות, 0 עגול.