אנגלה מרקל
אנגלה מרקלצילום: רויטרס

אירופה עוברת טלטלה. אזרחיה נחרדים לראות מאות אלפי מהגרים מארצות האסלאם ואפריקה שמציפים את היבשת.

חברי האיחוד האירופי, למרות הגבולות הפתוחים וההצהרות הפוליטיקלי-קורקטיות, קבעו מכסות להגבלת ההצפה. וזו באמת הצפה. בשוודיה, למשל, אי אפשר למצוא דירה להשכרה מפאת ריבוי המהגרים, מקרי האונס עלו למקום השלישי בעולם, ואזרחים מעלים ביוטוב סרטים מיואשים באנגלית על מצבם העגום.

אנגלה מרקל, לעומת זאת, הבטיחה לקבל 800 אלף מהגרים חוקיים לגרמניה השנה. משערים שהמספר האמיתי יתקרב ל‑1.5 מיליון. מחאות מכל עבר גרמו לקנצלרית להכריז על מתקני כליאה למהגרים כלכליים ומסתננים, ועל קבלת פליטים בלבד, בעיקר מסוריה ועיראק.

וגרמניה סובלת. העיתון 'דר שפיגל' דיווח שבערים מסוימות כנופיות מהגרים משתלטות על שכונות ורכבות תחתיות, מתחצפות למשטרה ומפחידות את האוכלוסייה. נשיא איגוד השוטרים סיפר שיש שכונות שבהן ניידות מפחדות לעצור. המהגרים, לטענתו, מתייחסים לאורח החיים האירופי בבוז גלוי.

לדברי הכתב האירופי סרן קורן באתר מכון גייטסטון, אסור לכתוב את המילים "מהגר מוסלמי" בדיווחים על פשע, אלא רק "בעל שער כהה", "עיניים חומות" וכדומה. הרשויות מעודדות "הבנה לנורמות אחרות", רחמנות ושתיקה. קורן מצטט דו"ח סודי של המשטרה אשר מונה 38,000 פשעים של מהגרים בשנת 2014 - 100 ליום! מדובר על אונס, תקיפות מיניות, פריצות, דקירות, גניבות וסחר בסמים. תלמידות בעיירות עם מרכזים למהגרים נתבקשו להתלבש בצניעות. כ‑70 אחוזים מהמהגרים הם גברים, וכנראה שיש ביניהם מסתנני דאע"ש.

ההגירה ההמונית לאירופה נראית כמעט תופעה על-טבעית, אבל כבר הייתה תופעה דומה להפליא בעבר. רומא הייתה מרכז תרבות גבוה, אבל תרבות זו לא מנעה את אכזריותה כלפי היהודים, ומעשיה הזוועתיים מתחרים במעשי הנאצים. שבטים ברבריים בהמוניהם מחקו את האימפריה הרומית, ובזו לתרבותה המהוללת.

היום גרמניה, ארצם של בטהובן ושילר, שדם מליוני היהודים שנרצחו באכזריות ספוג באדמתה, מותקפת פולשים אסלאמיסטים שבזים לקונצרטים ולאופרות, וגם ל"תרבות הסדר" המפורסם. המושג רב-תרבותיות בידי חסרי תרבות הפך לפצצת זמן לכל אירופה.

ויש עוד הבדל. מחורבן הבית בשנת 70 לספירה ועד לנפילת רומא עברו כ‑500 שנה, אבל נראה שאנו זוכים לקיום "נקום לעינינו נקמת דם עבדיך השפוך".

הגרמנים מודעים לרגשות האשמה כלפי העבר המחייבים אותם לקבל פליטים מסוריה. אף ארץ לא קיבלה את היהודים שהיו יכולים לברוח מהיטלר, כזכור.

גרמניה מחפשת כפרה, אבל כפרה אינה מוחקת בהכרח את העונש. והמהגרים שגרמניה מקבלת בזרועות פתוחות ככפרה הם מבצעי העונש. זה לא משמח, אבל זה גורם להרהורים על יד ה' בהיסטוריה.