זירת הקטטה בקרית גת
זירת הקטטה בקרית גתצילום: חטיבת דובר המשטרה

המשטרה פיענחה את מקרה הריגתו של הנער מאור אלמקייס בחודש שעבר בקרית גת.

בתום חקירה שנערכה בשבועות האחרונים במשטרת קרית גת של מרחב לכיש, יוגש היום (שישי) כתב אישום נגד הנער החשוד בהריגתו. כזכור עוד באותו הלילה נעצרו מספר חשודים במעשה.

בתחילת חודש אוקטובר, בסמוך לחצות הלילה, התקבלו דיווחים במוקד 100 של משטרת המחוז הדרומי על קטטה ודקירות בפארק ׳גן עדן׳ בעיר קרית גת.

כוחות גדולים של משטרה הגיעו לזירה. הנער מאור אלמקייס, תושב העיר כבן 16, פונה במצב אנוש לקבלת טיפול רפואי בבית החולים ברזילי. זמן קצר לאחר מכן נקבע מותו.

אנשי הזיהוי הפלילי והחוקרים החלו במלאכת איסוף הראיות בזירה וחקירת נסיבות האירוע. בתום הערכת מצב שהתקיימה בזירת האירוע אשר הייתה מלאה כתמי דם, החליט ממ״ר לכיש להקים צוות חקירה מיוחד ממשטרת קרית גת בראשותו של ראש משרד החקירות והמודיעין של התחנה כדי לחקור את האירוע ולהתחקות אחר החשודים במעשה.

לאחר כמה פעולות חקירה שנעשו עוד באותו הלילה, עצרו שוטרי הסיור של משטרת קרית גת ארבעה נערים החשודים במעשה או במעורבות באירוע בבתיהם. הארבעה נלקחו לחקירה במשטרת קרית גת ובהמשך נכלאו שלושה מתוכם ומעצרם הוארך בבית משפט השלום באשקלון.

מן החקירה עלה כי מספר שבועות קודם לכן התרחשה קטטה בין שתי חבורות נערים. הנער מאור אלמקייס וחבריו התקוטטו עם חבורת נערים אחרת בעקבות חילופי דברים שהתפתחו ביניהם. קטטה זו לא דווחה למשטרה והסתיימה ללא נפגעים. מאז קטטה זו, ניסו חבורת הנערים האחת לפגוע כנקמה בחבורה האחרת שאליה השתייך אלמקייס.

בתחילת החודש שעבר, בליל חג שני של סוכות, נקבע מפגש ׳סגירת חשבונות׳ בין שתי החבורות בפארק ׳גן עדן׳ בעיר קרית גת. מעדויות רבות שגבו החוקרים מעשרות נערים שהיו עדים לאירוע או לקחו בו חלק, עולה כי התפתחה קטטה בין הנער אלמקייס לבין צעיר מהחבורה האחרת.

במהלך הקטטה הגיעו למקום אחיו של אותו צעיר וחברו, נער בן 16 תושב קרית גת כדי לסייע לצעיר בקטטה. בשלב מסויים הוציא אותו נער סכין מאולתר (מספריים שהופרדו לשניים) אשר החזיק בכיס מכנסיו, ודקר את מאור בגבו פעם אחת בחוזקה. דקירה קטלנית זו גרמה לו לאובדן רב של דם ובהמשך למותו.

כאמור אותו נער שדקר הוא אחד מהצעירים שעצרו שוטרי תחנת קרית גת עוד באותו הלילה.

במהלך החקירה הוארך מעצרו של הנער החשוד בדקירה כמה פעמים. בחקירתו הודה במיוחס לו ואף שיחזר את האירוע. בהמשך הסגיר את כלי התקיפה (המספריים) עמו דקר למוות את מאור. לטענתו הגיע למקום כדי לעזור לחברו, וכשנשאל מדוע דקר את מאור לא ידע להסביר וטען: ״אני לא יודע מה נכנס בי באותו רגע״. לאחר שהובררו פרטי האירוע, שוחררו לביתם שני הצעירים הנוספים שנעצרו.

היום, בתום חקירה מאומצת וממושכת ולאחר שחוקרי משטרת קרית גת ביססו תשתית ראייתית נגד החשוד, צפויה פרקליטות מחוז דרום להגיש כנגדו כתב אישום עם בקשה למעצר עד לתום ההליכים. כתב האישום יוגש בבית המשפט המחוזי בבאר שבע. סעיף האישום המרכזי העומד כנגד החשוד הינו הריגה.

מפקד משטרת מרחב לכיש נצ״מ אלי כזרי אמר "מדובר באירוע חמור של אלימות בקרב בני נוער שהסתיימה במותו הטראגי של נער. לצערי תופעת האלימות בקרב בני הנוער היא שכיחה ואנחנו נדרשים לטפל בה לעתים קרובות הן באמצעות בפעולות מניעה והן באמצעות פעולות אכיפה. כפי שכבר אמרתי בעבר אנחנו נמשיך וננהג באפס סובלנות ובמלוא החומרה כלפי אלימות מכל סוג שהיא בכל מקום שהוא".