שחקני הפועל תל אביב. חלק מערב רע בכדורגל הישראלי
שחקני הפועל תל אביב. חלק מערב רע בכדורגל הישראליצילום: פלאש 90

10 מחזורים עברו בעונה החדשה של ליגת העל שבכדורגל, ונראה שהרבה זמן לא היה מצבה של הליגה הישראלית כה עגום. אם לדייק, אפשר להבין את התדרדרותה של נבחרת הכדורגל הישראלית. כשהרמה בליגה הבכירה כל כך ירודה, אין זה פלא שהנבחרת לא מצליחה להעפיל לטורניר יורו על אף שהגידו את מספר הנבחרות המשתתפות בה.

מחזור מספר 10 בליגת העל שבכדורגל נפתח הערב (מוצאי שבת) עם חמישה משחקים. בסיום הערב נראה שמלבד ניצחון של האלופה מכבי תל אביב, שהיה צפוי, לאחר שפגושה את מכבי נתניה האחרונה בטבלה והחלשה, אזי שכל יתר המשחקים התפתחו למקומות לא צפויים וחלקם אף מפתיעים. ולא לטובה.

הפועל תל אביב התארחה אצל הפועל רעננה, קבוצה שעד לא מזמן הייתה הפתעת העונה. תל אביב סוף כל סוף מינו מאמן, כשגיא לוי מונה ביום חמישי האחרון למאמנם לאחר סאגה ארוכה, ולזה מצפה עבודה רבה לאחר עוד משחק רע של שחקניו החדשים.

שער של אדי גוטליב בדקה ה-94, לאחר הגבהה ממצב נייח, הביאה שלוש נקודות שהיו כמו אוויר לנשימה עבור הקבוצה האדומה מתל אביב, ורעננה עם הפסד שני ברציפות, לאחר שבמחזור הקודם הפסידו לבית"ר ירושלים. 

משחק נוסף שהסתיים עם שער ממש בדקות הסיום היה בין בני סכנין לבני יהודה. בני יהודה כבשה ראשונה כבר בדקה השישית, סכנין השוותה לאחר 5 דקות נוספות, והכתומים החזירו את היתרון לאחר שער נוסף בדקה ה-16. נראה היה כי המשחק הולך להיות רווי בשערים, אך הציפיות לא התאמתו.

מהדקה ה-16 שתי הקבוצות לא עשו מהלכים בדרך לשער לכאן או לכאן, ורק בדקה ה-90, סכנין כבשה כשעלי עותמאן השווה את התוצאה ממש על סף שריקת הסיום.

המשחק המרכזי של המחזור הערב היה בין האלופה מכבי ת"א לאחרונה בטבלה, נתניה, וכאמור התל אביבים ניצחו בו בתוצאה 2:1 אך בעיקר בשל חולשת היריבה ולא בזכות יכולת טובה. 

הצהובים עלו ליתרון במשחק כבר בדקה הרביעית, כשערן זהבי כבש מנקודת העונשין מ-11 מטרים, לאחר ספק הכשלה ברחבת נתניה. הצהובים כאמור הציגו כדורגל נוראי כשמעל כולם בלט בחולשתו עמרי בן הרוש, מגנה של האלופה.

האוהדים הרבים נאלצו לחכות עד לדקה ה-69 בכדי לראות אירוע נוסף, הפעם כזה שהסתיים עם שער של טל בן חיים החלוץ שמצא את עצמו לבדו מול שוער נתניה ברק לוי ובקור רוח הקפיץ מעליו את השער השני של הצהובים במשחק. נתניה רק צימקה את התוצאה בדקה ה-93, ולבסוף נותרה עם מחמאות על התקדמות ביכולתה אך ללא נקודות ולאחר עשרה מחזורים היא עדיין במקום האחרון בטבלת ליגת העל שבכדורגל.

יתר תוצאות משחקי הערב: עירוני קריית שמונה והפועל כפר סבא - 0:0, הפועל עכו גברה במפתיע על מכבי פתח תקווה בתוצאה 0:1. האם פתח תקווה בדרך לזעזוע בעמדת המאמן? נראה שלאחר שרן בן שמעון מאמנם רצה לעזוב את הקבוצה בתחילת השבוע שעבר, הפעם הרצון היה מצידה של הנהלת פתח תקווה.