כבר לא מושלמת. אם היה צריך דוגמא טובה לסיבה לפערים ההולכים ומצטמצמים בין העניין שצוברת ליגת העל הישראלית שבכדורסל לבין זו שמאבדת ליגת העל הישראלית שבכדורגל, משחקי הערב בשני הענפים הללו זו דוגמא מצויינת.

בזמן שבחמישה משחקי ליגת העל שבכדורגל נרשם ערב משמים ובעיקר עם יכולות נמוכות ואכזבה לקהל האהודים הגדול שהגיע על אף מזג האוויר שבחוץ, בליגת העל שבכדורסל נפתח מחזור מספר 5 עם משחק של שתי הקבוצות הטובות בליגה הישראלית, הפועל ירושלים ומכבי ראשון לציון.

הכתומים גברו בתום שתי הארכות של הזמן החוקי, על הירושלמים בתוצאה 83:89, וקטעו לירושלמים את רצף הניצחונות בליגה הישראלית.

שתי הקבוצות הגיעו לבית מכבי, אולמה הביתי של ראשון לציון, לאחר הפסד מרגיז במסגרת האירופית בה הם לוקחים חלק, הפועל ביורוקאפ וראשון ביורופקאפ, במשחקים בהם הובילו בדקות רבות. הפועל הירושלמית הגיעה למשחק כשהיא מחזיקה במאזן של שבעה ניצחונות על הכתומים בעונה שעברה, ובכלל, הפסדה האחרון בליגה הבכירה נרשם בשנה שעברה, מאז היא עם 21 ניצחונות רצופים בליגה הישראלית.

הירושלמים פתחו מצויין את המשחק כשסוף סוף קיבלו משחק טוב מג'וש דאנקן שחזר לקדנציה שניה בקבוצה. דאנקן קלע 12 נקודות ב-10 הדקות הראשונות של המשחק ממנו ירדו הירושלמים ביתרון 23:16.

ראשון חזרה למשחק בתחילת הרבע השני כשצימקה את התוצאה עד לשתי נקודות הפרש, 23:21, אך הירושלמים עם לא מעט שחקנים שנכנסו היטב למשחק חזרו להוביל ואף הגדילו את ההפרש לעשר נקודות, 33:23. לאחר 10 דקות נוספות של משחק, הירושלמים עם יתרון 9 נקודות, 39:30.

את המחצית השניה פתחו הכתומים בסערה. ריצת 0:16 הביאו למהפך כשהכתומים מובילים 39:46, ורק בר טימור הנפלא וטוני גפני האנרגטי השאירו את האורחים מירושלים בתמונת המשחק. בסיום הרבע הירושלמים שניצלו את האנמיות של הכתומים הובילו בארבע נקודות, 54:50.

האיש של ירושלים ברבע הרביעי היה מעט ג'נינג שנראה שהבין לאן נכנס, כשהמשיך את היכולת הטובה שלו מהמשחק במסגרת היורוקאפ בשבוע שחלף. הכתומים נשארו צמודים וההובלה במשחק עברה מצד לצד. בתום הזמן החוקי, לוח התוצאות הראה שיוויון 72:72, ושתי הקבוצות הלכו להארכה, ולא האחרונה במשחק.

שתי הקבוצות הרבו להחטיא בזמן ההארכה כשנראה היה שהלחץ נותן את אותותיו על השחקנים. דריל מונרו, הזר הטוב ביותר בליגת העל הישראלית העונה, להט אצל ראשון אך גם זה לא עזר להם ושתי הקבוצות הלכו להארכה נוספת, השניה במשחק.

גם בהארכה השניה מונרו היה האיש של ראשל"צ, כשלקח על עצמו לחלוטין את המשחק. מהצד השני דונטה סמית' לא הצליח לעשות פעולה אחת טובה בדקות הסיום המכריעות, וכשיותם הלפרין, מאט ג'נינג וג'וש דאנקן לא מעורבים, גברו הכתומים על האדומים מהבירה בתוצאה 83:89, בתום שתי הארכות. 

ראשון עולה למקום הראשון בטבלת ליגת העל שבכדורסל, לפחות עד למשחקה של מכבי תל אביב. בשורות ראשון הצטיין כמובן מונרו עם 29 נקודות ו-10 כדורים חוזרים. ירושלים נעצרת, אך הכדורסל הישראלי ממשיך לצמצם את רמת העניין מול הכדורגל. 

לראשל"צ הרבו לקלוע: מונרו 29 (10 ריב', 6 אס', 6 חט'), ליונס 19 (7 אס'), דאוסון 15, רייט 10 (8 ריב'), יאנגר 9, בן שימול 4, אוסבי 3.

לירושלים: סמית' 19 (11 ריב', 7 אס'), גפני 15 (9 ריב'), פישר 14, ג'נינג 12, דאנקן 12, טימור 6, הלפרין 3, רולנד 2.