המפגש עם סגן שר האוצר
המפגש עם סגן שר האוצרצילום: יח"צ

ראשי פורום מנהלי המוכש"ר (המוסדות המוכרים שאינם רשמיים) המייצגים שמונים ושישה אלף תלמידים נפגשו בסוף השבוע האחרון עם סגן שר האוצר ח"כ יצחק כהן.

המנהלים הציגו בפני כהן נתונים לפיהם התלמידים הלומדים במוסדות החינוך המוכר שאינו רשמי סובלים מאפליה ביחס לכלל מערכת החינוך.

"התלמידים החרדים שלומדים במסגרת מוסדות המוכש"ר מופלים לרעה ואינם מקבלים את מינימום התקציב על מנת לאפשר לימודים סבירים תוך קבלת הרף המינימלי הנדרש לתלמיד במדינת ישראל", אמרו נציגי פורום המוכש"ר. "הדוגמא הבולטת לחוסר השוויון היא ההחלטה בחודש האחרון  להעביר חמישים מיליון שקלים לבתי הספר הנוצריים שבמעמד מוכר שאינו רשמי תוך התעלמות מוחלטת מתלמידי החינוך החרדי ואחרים שבאותו מעמד ואשר סבלו מאותו הקיצוץ בדיוק".

מנהלי בתי הספר הבהירו לסגן השר כי משרד החינוך קיצץ בשנים האחרונות ב-45% את התקציבים שהוא מעניק לתלמידיהם,  "המשרד נותן לנו רק 29% ממה שהוא נותן לכל בית ספר אחר במדינה. בשש השנים האחרונות יש קיצוץ מתמשך בתקצוב והשיא היה בשנתיים האחרונות".

המנהלים התייחסו לאפשרות שעמדה בפניהם להשבית את הלימודים כשם שעשו בבתי הספר הנוצריים הסובלים גם הם מהקיפוח והאפליה והבהירו כי האחריות ללימוד התורה והמחויבות להורים גברה על הקשיים התקציביים הבלתי סבירים אך אמרו כי אם הממשלה לא תתעשת – "לא יוכלו בתי הספר לשרוד". יש לציין כי  רק במגזר החרדי מדובר על  135 מוסדות שבהם למעלה משלושים ושלושה אלף תלמידות ותלמידים.

סגן השר אמר כי יעשה מאמץ לסייע למוסדות ולטפל בסוגיה ברמה המערכתית. בדבריו הבהיר כי הוא מודע לקשיים ולבעיות וסיפר כי תמך במוסדות שעמדו בפני קריסה ונרתם לטפל בעניינם.

דוד שרפר, מנהל הפורום, הודה לסגן השר על נכונותו לסייע והבהיר כי עד שלא יימצא פתרון הפורום לא ישקוט "לא נסכים לאפליה. מחויבותה של המדינה להעניק תקצוב שיווני לכל תלמיד והאפליה הקיימת לרעת ילדינו חייבת להיפסק".